یک اتفاق جذاب و نادر در پارالمپیک توکیو!

شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک به میزبانی توکیو آغاز شده است. این دوره از مسابقات شاهد حضور همزمان پدر و پسر یونانی در مسابقات دوومیدانی و پرتاب وزنه است که برای نخستین بار در این بازی‌ها شرکت می‌کنند.

«لازاروس» پدر ۶۴ ساله و «لئونتیوس استفانیدیس» ۲۲ ساله خود را برای اولین بازی خود آماده می‌کنند که به ترتیب در پرتاب وزنه مردان در مواد F۳۳ و F۲۰ در توکیو ۲۰۲۰ شرکت می‌کنند.

زمانی که لازاروس استفانیدیس تصمیم به راه اندازی یک باشگاه دوومیدانی در یونان گرفت می‌خواست به افراد معلول فرصت بیشتری برای ورزش کردن و تبدیل شدن به ورزشکار پا را بدهد. چیزی که او تصور نمی‌کرد این بود که پسرش لئونتیوس یکی از ستاره‌های همین باشگاه شود و اکنون پدر و پسر با هم در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت خواهند کرد.

آنها تنها پدر و پسر حاضر در این دوره از بازی‌ها هستند.

لازاروس ۶۴ ساله در این خصوص گفت: این بهترین داستانی است که در ورزش نوشته شده است. احساس می‌کنم من برنده هستم. این یک احساس منحصر به فرد است و بسیار خوشحالیم.

این ورزشکار یونانی قبلاً در سه دوره از مسابقات قهرمانی پارادوومیدانی جهان شرکت کرده است اما درست مثل پسرش نخستین بار در پارالمپیک حضور دارد.

لئونتیوس ۲۲ ساله سه شنبه ۳۱ آگوست در مسابقات پرتاب وزنه شرکت می‌کند و لازاروس روز چهارم سپتامبر کارش را آغاز خواهد کرد.

لئونتیوس گفت: افتخار می‌کنم که با پدرم در پارالمپیک شرکت می‌کنم. احساس خوبی است که با هم خواهیم بود.

استفانیدیس درباره دخالت در انتخاب رشته پرتاب وزنه فرزندش تاکید کرد: او از کودکی با ما بوده است. فرزندان من هر دو در ورزش و دوومیدانی بزرگ شده‌اند و یاد گرفته‌اند آن را دوست داشته باشند. لئونتیوس از ۱۲ سالگی در تمام رشته‌های پرتاب وزنه تمرین کرده است ولی او این ماده را انتخاب کرده و امیدوارم در پارالمپیک موفق باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.