پیش بینی روند بازار ارز در آخر هفته

علامت رئیسی و مخبر به قیمت دلار

کدخبر: ۴۳۵۸۷۸
قیمت دلار با دو علامت از طرف دولت جدید روبرو شد. رئیس و معاون اول دولت وعده گشایش ارزی دادند. همین وعده ها ریسک معاملات در بازار ارز را بالا برد و روند صعودی قیمت دلار متوقف شد.
 علامت رئیسی و مخبر  به قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز، دیروز در چند نوبت از سوی مقامات دولت سیزدهم وعده های مثبتی به بازار ارز داده شد. در گام اول، معاون اول رییس جمهور عنوان کرد که گشایش هایی برای دسترسی ایران به منابع بلوکه شده ارزی ایجاد شده است. بعدازظهر همین روز، رییس جمهور در صحن مجلس خبر محمد مخبر را تایید کرد و از چنین گشایش هایی خبر داد. گفته می شود مذاکرات ایران و غرب در دوره جدید قرار است با رویکرد متفاوتی پیش رود. تغییر تاکتیک طرف مقابل برای جلب رضایت ایران شانس یک توافق موقت را بوجود آورده است. از قرار معلوم سخنان مقام های سیاسی نیز ناظر به همین اتفاقات است.

8999

در کنار این، به جز یک نفر، دیروز تمام وزرای مورد نظر آقای رییسی از مجلس رای اعتماد گرفتند. خصوصا که تیم اقتصادی معرفی شده موفق به عبور از خان بهارستان شدند و ستاد اقتصادی دولت تقریبا تکمیل شده است. احتمالا در هفته آتی تکلیف رئیس کل بانک مرکزی نیز مشخص خواهد شد.مجموع چنین اخباری موجب شد که دلار نتواند کانال جدیدی را فتح کند و بالای مرز ۲۸ هزار تومانی تبیت شود.

 عده ای از معامله گران حتی اعتقاد دارند که با استقرار کابینه جدید، کار دلار برای ادامه رشد دشوار خواهد بود. آن ها اعتقاد دارند که  نوسان گیران طی فرصت انتقال دولت تغییرات مورد نظر خود را در بازار ایجاد کردند و تحرکات آن ها از روز پنج شنبه کاهش خواهد یافت.

با این وجود، برخی از معامله گران باور دارند که دلار به دلایل بنیادی تری در مسیر افزایشی قرار گرفته است و تا تغییرات معناداری در مدیریت بازار و نقدینگی رخ ندهد، اصلاح های قیمت دلار موقت خواهد بود. از نگاه این دسته ممکن است که دلار در مرز ۲۸ هزار تومانی با اصلاح کوچک قیمتی مواجه شود ولی محدود شدن دامنه نوسانات دلار تنها با اظهار نظرهای مثبت رخ نخواهد داد و بازار  بیشتر از اخبار به دنبال وقوع اتفاق های مثبت است. در سال جاری، بسیاری از معامله گران به امید به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای خریدهای خود را به تعویق انداختند ولی با افزایش سرعت نقدینگی و رشد پایه پولی و انتظارات تورمی، خریدهای ارزی در بازار ارز دلار و سایر بازارها بیشتر شد

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید