لطف بزرگ طالبان در حق روسیه

به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، میخییف امروز گفت: کشورهای آسیای مرکزی بطور گسترده از روسیه تقاضای خرید انواع تسلیحات و ادوات نظامی کرده اند.  

رییس شرکت تسلیحاتی آبارون اکسپورت به شرکای خارجی اطمینان داد که آماده برای بررسی و واکنش مناسب به تهدیدهای موجود برای کشورهای آسیای مرکزی از سوی افغانستان و تحویل تسلیحات و ادوات نظامی برای دفاع از مردم این کشور و استقلال و حق حاکمیت این کشورها است.

به گفته وی، کشورهای آسیای مرکزی ازجمله از روسیه تقاضای خرید سیستم های پیشرفته برای محافظت مرزها، بالگرد و سلاح های خودکار کرده اند.  

کشورهای آسیای مرکزی پس از روی کار آمدن گروه طالبان در افغانستان به شدت نگران امنیت خود و هجوم تروریست ها بویژه تروریست های گروه داعش به کشورهای خود شده اند.

روسیه در چارچوب پیمان امنیت جمعی با کشورهای آسیای مرکزی برای تامین امنیت و مقابله با چالش ها و تهدیدها ازجمله تحرکات تروریستی و قاچاق مواد مخدر مشارکت می کند.  

آمریکا و متحدانش پس از ۲۰ سال حضور بی ثمر در افغانستان از ماه می شروع به خارج سازی نیروهای نظامی خود از این کشور کرده و گروه طالبان نیز که با واشنگتن توافق کرده بود در هفته‌های اخیر مناطق مختلف افغانستان را یکی پس از دیگری تصرف کرد.  

گروه طالبان ۱۵ ماه اوت تصرف افغانستان را اعلام کرد و فقط منطقه پنجشیر در شمال افغانستان خارج از کنترل این گروه قرار دارد. پس از تصرف افغانستان توسط طالبان، خروج گسترده پناهجویان و تخلیه نمایندگی های دیپلماتیک غربی و کارکنان شرکت ها از این کشور آغاز شد.

روی کار آمدن طالبان بازار سلاح روسیه را رونق بخشید

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.