تشکیل ستاد ویژه تسریع در تامین واکسن کرونا در وزارت خارجه

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت: تمام ظرفیت های دولتی و خصوصی ممکن را در سطح همه سفارت خانه ها  به کار میگیریم تا در واردات واکسن تسریع شود.

وزیر امور خارجه درباره برنامه های اولین روز کاری خود پس از جلسه هیات دولت اظهار کرد: کارم را با دو برنامه شروع خواهم کرد؛ برنامه اول ما رسیدگی به اولویت اصلی است که مردم ما گرفتار آن شده‌اند ما در وزارت امور خارجه ستادی را برای تسریع واردات واکسن از کشورهای مختلف تشکیل داده‌ایم که جلسه امروز آن با حضور مسئولین وزارت خارجه و دستگاه‌های مرتبط و همچنین با حضور وزیر بهداشت برگزار شد.

وی خاطر شان کرد: هدف این است که تمام سفارتخانه‌ها در خارج از کشور چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی در این کار تسریع مشارکت داشته باشند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی تاکید کرد: تمام توانمان را به کار خواهیم گرفت تا از هر کشوری که امکان انتقال واکسن به داخل باشد و از نظر استانداردهای علمی نیز وزارت بهداشت آن را تایید کند بدون هیچ محدودیتی واکسن وارد کنیم.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: بعد از آن نیز میزبان وزیر خارجه پاکستان هستیم تا در خصوص مناسبات دوجانبه گفت‌وگوهایی را داشته باشیم و طبعا یکی از موضوعات مورد بحث در این مقطع حساس تحولات افغانستان و منطقه خواهد بود.

امیرعبداللهیان همچنین خبر داد: در روزهای آینده در راستای اعلام سیاست‌ همسایگی و سیاست آسیا محور برنامه ریزی‌هایی شده که به تدریج اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تشکیل ستاد ویژه تسریع در تامین واکسن کرونا در وزارت خارجه

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.