افت شدید تولید خودرو در انگلیس

به گزارش راشاتودی، انجمن خودروسازان و نمایشگاه‌داران انگلیس اعلام کرد:‌تولید خودرو در انگلیس به کمترین میزان در ۶۵ سال گذشته رسیده است.

انجمن خودروسازان و نمایشگاه‌داران انگلیس اعلام کرد: در ماه جولای تولید خودرو در این کشور افت شدیدی داشته و شاهد بدترین عملکرد ماهانه در ۶۵ سال گذشته در این صنعت بوده‌ایم.

شیوع ویروس کرونا از یکسو و کمبود شدید قطعات الکترونیکی خودرو از سوی دیگر باعث شده تا شاهد سقوط ۳۷.۶ درصدی تولید خودرو در انگلیس باشیم.

طی ماه گذشته هم تعداد مبتلایان به کرونا و یا کسانی که به خاطر قرار گرفتن در معرض ابتلا به کرونا در انگلیس قرنطینه شده‌اند، افزایش یافته است.

 در ماه جولای تنها کمی بیشتر از ۵۳ هزار خودرو در این عضو سابق اتحادیه اروپا ساخته شده است. از یک طرف عرضه خودرو به بازار داخلی انگلیس ۳۸ درصد کاهش یافته و فقط ۸ هزار خودرو عرضه شده‌اند و از طرف دیگر صادرات خودرو به این کشور هم ۳۷ درصد پایین آمده و به ۴۵ هزار دستگاه رسیده است.

۸۴ درصد خودروهای مونتاژ شده در انگلیس برای مقاصد صادراتی تولید می‌شوند.

مایک هاوس دبیر انجمن خودروسازان و نمایشگاه‌داران انگلیس می‌گوید، این آمار نشان‌دهنده شدت بحرانی است که صنعت خودروسازی در انگلیس با آن روبه‌رو است.

وی تأکید کرد:‌اگرچه با تغییر قوانین خود قرنطینگی شاهد کاهش اثرگذاری شیوع ویروس کرونا بر این صنعت هستیم، اما هیچ بهبودی در بحران کمبود قطعات الکترونیکی خودرو که جهان درگیر آن است، رخ نداده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.