پیشنهاد وزیر نیرو برای رساندن آب به خوزستان

وزیر نیرو گفت: طی سفری که داشتیم و طبق بررسی‌های صورت گرفته قرار بر این شد که با یک روش میانبر بتوانیم بسیار سریع‌تر آب دز را به ایستگاه پمپاژ ام‌الدبس برسانیم تا وارد شبکه شود.

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، امروز در رابطه با موضوع آب خوزستان اظهار کرد: در بحث آب شرب و کشاورزی، مسئله کمی پیچیده‌تر می‌شود و در حال حاضر سه طرح بزرگ آب در سطح استان داریم.

وی افزود: طرح غدیر ۲۶ شهر بزرگ استان را جهت تامین آب شرب و بعضا کشاورزی مشمول خود می‌کند، فاز اول این طرح برای تامین آب از سد کرخه انجام شده و آب تقریبا به ۱۸ شهر رسیده اما کیفیت آن به خصوص در سال‌های کم‌بارش مناسب نیست.

وزیر نیرو در رابطه با طرح غدیر عنوان کرد: پیش‌بینی شده بود که منبع و مخزن آب به سد دز تغییر پیدا کند اما در حال حاضر این طرح تقریبا متوقف است.

وی افزود: طی سفری که داشتیم و طبق بررسی‌های صورت گرفته قرار بر این شد که با یک روش میانبر بتوانیم بسیار سریع‌تر آب دز را به ایستگاه پمپاژ ام‌الدبس برسانیم تا وارد شبکه شود. البته آب دز با کیفیت بسیار خوب خواهد بود.

محرابیان گفت: همچنین دو شبکه آبرسانی دیگر در شمال شرق و جنوب شرق داریم که امیدواریم سرعت بیشتری بگیرد و به زودی شاهد رفع مشکلات مردم در زمینه‌های آب و فاضلاب باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.