تست کرونا رایگان شد

هنوز آمار مرگ ومیر در اثر کرونا با وجود واکسیناسیون نزدیک به ۱۰ درصد جمعیت کشور بسیار بالاست. مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۶ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶ هزار و ۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۲ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۴۴۸ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۱۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۵ هزار و ۹۰۱ نفر رسید. تا کنون ۴ میلیون ۱۱۷ هزار و ۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۷ هزار و ۸۴۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۲۸ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۹۱۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۳۰۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

این وضعیت باعث شد تا بار دیگر رییس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور به موضوع ورود کرده و درباره بحران کرونا، باز شدن مدارس و فشارهای اقتصادی که کرونا به مردم وارد می کند توضیح دهد. رئیسی در این باره گفت: نباید کسب و کار مردم تعطیل شود، اما ضروری است تدابیر فوری برای جلوگیری از تجمعات و دورهمی‌ها و نیز تردد و فعالیت در مراکز پرتجمع مثل رستوران‌ها، تالارها، پاساژها، بازارهای سرپوشیده و نظایر آن اتخاذ و با دقت و جدیت اجرا شود تا بتوانیم به شکلی مؤثر با شیوع بیماری و عوارض ناشی از آن مقابله کنیم.

رئیسی تأمین امکانات بستری و رسیدگی به بیماران کرونایی را همچون تأمین واکسن جزو اولویت‌ها برشمرد و تصریح کرد: نیروهای مسلح و همه نهادهای دیگر، امکانات خود را به میدان بیاورند تا در هیچ نقطه‌ای از کشور، هیچ بیمار کرونایی که نیاز به بستری شدن دارد، به خاطر نبود تخت سرگردان نشود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تنها مرجع مورد قبول در مورد تأیید واکسن کرونا وزارت بهداشت است، خاطرنشان کرد: از نظر دولت، مسئولیت تأیید اعتبار و اصالت واکسن فقط و فقط برعهده وزارت بهداشت است و واردات واکسن باید تحت اشراف و نظارت این وزارتخانه انجام شود. رئیسی در ادامه گفت: موضوع تولید واکسن در داخل کشور نیز باید با جدیت پیگیری شده و همه تمهیدات لازم برای تسریع و افزایش تولید واکسن داخلی باید فراهم شود.

درباره واکسیناسیون عمومی در کشور باید گفت که روند همچنان کند و آهسته است به صورتی که می توان گفت کمتر از ۱۰ درصد کشور تاکنون واکسیناسیون کامل را دریافت کرده اند. در واقع تاکنون بیش از ۷ میلیون و ۵۶۳ هزار نفر در کشور موفق شده اند دوز دوم واکسن کووید ۱۹ را دریافت کنند.

با این وجود وزیر بهداشت در پیام سپاسی که برای نمایندگان مجلس فرستاده اعلام کرده واکسیناسیون جامعه هدف کشور را تا ۲۲ بهمن امسال به اتمام خواهد رساند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی ضمن تشکر از حسن اعتماد رییس جمهور و نمایندگان مجلس، از تمامی ذینفعان حوزه سلامت درخواست کرد در مدیریت کرونا با این وزارتخانه همراهی کنند. او نوشت: اینجانب تاکید می نمایم در ۴ سال آینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان تولیت نظام سلامت، در کوتاه مدت ضمن تقویت مدیریت بیماری کرونا از طریق؛ اتمام واکسیناسیون جامعه هدف تعیین شده تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری به عنوان مطالبه اصلی رییس جمهور محترم، روزآمد کردن پروتکل های پیشگیرانه و جلب همراهی جامعه برای اجرای موثر آنها، مسائل موجود در بخشهای بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش پزشکی را به گونه ای شناسایی و مرتفع نماید تا اهداف مندرج در برنامه محقق گردد.

این واکسیناسیون باعث خواهد شد جانهای بیشتری نجات پیدا کند. چنانچه کیانوش جهانپور، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو از پیش‌بینی‌های هولناک‌تری درباره مرگ‌ومیر کرونا خبر می‌دهد و البته می‌گوید: هرچند رکورد ۷۰۹ قربانی در یک روز شرم‌آور است، اما نسبت به پیش‌بینی‌های بین المللی، جان‌های بیشتری نجات پیدا کرده است.

درباره مسایل مرتبط با واکسیناسیون هم امروز رییس سازمان غذا و دارو با رد شایعه معتبر نبودن واکسن وارداتی سینوفارم به کشور گفت: تمام واکسن‌های وارداتی به کشور حتما باید علاوه بر کشور سازنده، در چند کشور معتبر دیگر هم سابقه مصرف داشته باشند. همچنین کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو و مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت پاسخ منتقدان به رونمایی از ۷ واکسن ایرانی کرونا را داد. به گفته او ایران فقط دو واکسن تایید شده و مجوز دار کرونا دارد.

تست کرونا رایگان شد/ نقشه کرونایی خبر از فروکش کردن موج پنجم داد

وضعیت کرونا در برخی استانها فاجعه بار شده است. از جمله در خوزستان که مسولان می گویند مرگ و میر کرونا به شدت افزایش یافته است. در این باره رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری اهواز گفت: آمار روزانه کفن و دفن اموات به طور میانگین تا پیش از کرونا روزانه ۲۰ الی ۲۵ بوده که این آمار پس از همه‌گیری کرونا به روزی ۶۰ نفر در اهواز رسیده است. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ مبتلای دیگر به بیماری کووید ۱۹ در منطقه ی جنوب غرب خوزستان(آبادان، خرمشهر و شادگان) مشاهده شدند.

البته در برخی استانها روند واکسیناسیون عمومی برای دهه شصتی ها انجام شده است. در این رابطه معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: واکسیناسیون متولدین ۱۳۶۰ و ماقبل، شامل گروه سنی ۴۰ سال به بالا در استان یزد از امروز آغاز می‌شود.همچنین در خبر دیگری تاکید شده است دبیرخانه شورای‌ عالی بیمه سلامت با ارسال نامه‌ای، رایگان شدن فرانشیز تست تشخیصی کووید ۱۹ را به مراکز درمانی و تشخیصی کشور اعلام کرد.

همچنین امروز پلیس راهور اعلام کرد محدودیت تردد در بین استانها برداشته می شود. در این رابطه معاون اجتماعی پلیس راهور گفت: طرح محدودیت تردد خودروها به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان ادامه دارد و متخلفان به صورت سیستمی جریمه می‌شوند.

واقعیت اینجاست که موج جدید کرونا در حال فروکش کردن است چون امروز ۶ شهریور ۱۴۰۰ اپلیکیشن ماسک تغییراتی در نقشه کرونایی کشور اعمال کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، نقشه رنگ‌بندی جدید کشور از  ۶ شهریور به این صورت است که ۳۰۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد.

بر اساس نقشه رنگ‌بندی جدید، شهرهای اسکو، کلیبر در آذربایجان شرقی، پیرانشهردر آذربایجان غربی، بیله سوار در اردبیل، برخوار، دهاقان، شاهین شهر و میمه در اصفهان، درمیان، سرایان در خراسان جنوبی، بجستان، جوین، کوهسرخ در خراسان رضوی، سلطانیه در زنجان،مهدی شهر در سمنان، سرچهان، فراشبند در فارس، رومشکان در لرستان، دهگلان، کامیاران در کردستان، وارد وضعیت قرمز می‌شوند.

تست کرونا رایگان شد/ نقشه کرونایی خبر از فروکش کردن موج پنجم داد

در عین حال بر اساس نقشه رنگ‌بندی جدید، شهرستان‌های آران و بیدگل در اصفهان، دشتی، دیر، دیلم، عسلویه در بوشهر، بهارستان، پاکدشت، پردیس، و پیشوا در تهران، جغتای در خراسان رضوی، سرخه در سمنان،  ایرانشهر، بمپور، زابل، سراوان، سیب و سوران، قصرقند در سیستان و بلوچستان، ارسنجان، اوز، زرقان، گراش در فارس، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه  شمالی، فریدونکنار، قائم شهر، محمودآباد، میاندورود، نوشهر، چالوس، کلاردشت، گلوگاه در مازندران، آشتیان، تفرش، دلیجان، کمیجان در مرکزی،ابوموسی، حاجی آباد، سیریک، پارسیان، کیش در هرمزگان، رابر، راور، رفسنجان، رودبار جنوب، ریگان، سیرجان، فاریاب، قلعه گنج، نرماشیر، کهنوج در کرمان، باشت، دنا در کهگیلویه و بویر احمد، رامیان، علی آباد، مراوه تپه، مینودشت، کردکوی، گالیکش در گلستان، املش، رضوانشهر، رودسر، شفت، فومن در گیلان، ابرکوه، بهاباد، تفت، خاتم در یزد از وضعیت قرمز خارج شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.