توقف تزریق واکسن مدرنا در استان اُکیناوا ژاپن

مقام‌‎های استان اُکیناوای ژاپن در پی شناسایی آلودگی واکسن کرونای مدرنا در مقیاس وسیع، تزریق این واکسن را متوقف کردند.

مقام‌‎های استان «اکیناوا» در ژاپن از شناسایی آلودگی واکسن «مدرنا» در مقیاس وسیع، خبر می‌دهند.

به گزارش «ان اچ کی»، پس از شناسایی موارد آلودگی در واکسن مدرنا در مراکز تزریق واکسن، تزریق این واکسن در اکیناوا متوقف شده است.

این گزارش می‎‌گوید که واکسن‌های موجود در اکیناوا از انواع مختلف مدرنا هستند که پیش از این ژاپن تزریق آن‌ها را متوقف کرده است.

«ان اچ کی»، می‌گوید «مواد سیاه رنگ در سرنگ‌ها و یک ویال مشاهده شده و در مرکز اکیناوا نیز مواد صورتی رنگ در برخی از سرنگ‌ها مشاهده شده است.»

این در حالی است که وزارت بهداشت ژاپن روز شنبه، اعلام کرده بود که طی ماه جاری میلادی، ۲ نفر در این کشور پس از دریافت دوز دوم واکسن «مدرنا» که اخیرا تزریق آن در این کشور به دلیل وجود مواد آلوده متوقف شده، جان خود را از دست داده‎اند.

به تازگی مقام‎های ژاپن اعلام کردند که تزریق ۱.۶۳ میلیون دُز واکسن کرونا مدرنا را پس از آن که یک هفته از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر وجود آلودگی در برخی از ویال‌های این واکسن می‌گذرد، متوقف کرده است.

این اقدام همچنین موجب شد تا چندین شرکت ژاپنی، واکسیناسیون کارکنان خود را که طبق برنامه ریزی برای روز‌های اخیر تعیین شده بود، لغو کنند.

شرکت مدرنا در گزارشی به تایید این موضوع پرداخته که مواردی از وجود «ذرات خارجی» در ویال‌های واکسن کووید-۱۹ مشاهده شده است.

این شرکت در حال بررسی بیشتر گزارش‌هاست و همچنان متعهد شده تا با شریک خود شرکت «تاکدا» که مسئولیت توزیع واکسن در ژاپن را بر عهده دارد، به همکاری ادامه دهد.

یک مقام وزارت بهداشت ژاپن نیز اعلام کرده است که شرکت «تاکدا» ابتدا در ۱۶ ماه آگوست از ویال‌های آلوده مطلع شده و این موضوع را به دولت گزارش کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.