قیمت فیدلیتی در بازار چند؟/ رصد بازار داخلی خودرو

این شاهین اقبال البته به شانه هر متقاضی نمی نشیند، اما اگر بنشیند خوش نشسته است. در این خصوص می‌توان به انواع پیش‌فروش ها در شرکت های خودروسازی اشاره کرد که سودی چند ۱۰میلیونی را نصیب ثبت نام کنندگان می کند، اما این سود برای برخی از ثبت نام ها از چند ۱۰ میلیون عبور می کند و به چند ۱۰۰ میلیون تومان می رسد. خودروهایی که غالبا نه برای استفاده بلکه برای عرضه در بازار و سرمایه گذاری خریداری می شوند.

روش فروش اینترنتی را می توان یکی از روشهای جدید برای چند برابر کردن سرمایه دانست، روشی که این امکان را به خریدار می دهد تا با قیمت کارخانه بخرد و با چند برابر قیمت در بازار آزاد بفروش رساند.

در این خصوص می‌توان به خودروهای «فیدلیتی» ۵ و ۷ نفره و «دیگنینی» اشاره کرد، دو خودرو جدید شاسی بلند گروه بهمن که از همان ابتدا توانستند نظر خریداران را به خود جلب کنند، در کنار مشخصات فنی مناسبی که این خودروها برخوردارند قیمت آنها است که خریداران را به سمت خود جلب  کرد، اما این امتیاز نصیب عده محدودی شد و خودروهای که بین ۶۵۰ تا ۷۵۰ میلیون قیمت گذاری شده بودند در بازار بیش از دو برابر قیمت به فروش رسیدند و عملا خریداران طعم قیمت مناسب این خودروها را نچشیدند.

قیمت فیدلیتی

چندی پیش گروه بهمن اقدام به فروش خودرو جدید خود با تحویل فوری در دو مدل ۵ و ۷ نفره کرد. خودرویی که قرار بود علاوه بر امکانات مناسب با قیمت معقول در بازار عرضه شود تا دسترسی خریدران میانه قیمت در بازار به این خودرو نیز امکان پذیر شود. براساس اعلام گروه بهمن فیدلیتی ۵ نفره در کارخانه ۶۵۵ میلیون تومان قیمت گذاری شد و قرار بود مدل هفت نفره این خودرو ۶۷۰ میلیون قیمت گذاری شد.

قیمت های اعلام شده در حالی در همان ابتدا نظر خریداران را به خود جلب کرد و بسیاری برای خرید آن دست به کار شدند که تنها تعداد محدودی از خریداران توانستند در لیست خرید قرار گیرند و این خودرو را با قیمت کارخانه خریداری کنند. حال این سوال مطرح می شود که این خودروها در بازار با چه قیمتی معامله می شوند، ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که فیدیلیتی ۵ نفره سفید در بازار با قیمتی در حدود یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان معامله می شود که نسبت به قیمت کارخانه ۶۶.۴ درصد رشد قیمت دارد. رنگ مشکی این خودرو نیز یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شده که مقایسه قیمت بازار و کارخانه این خودرو از رشد ۷۷.۱  درصدی قیمت این خودرو در بازار حکایت دارد.  

 
 

اما رنگ سفید مدل ۷ نفره این خودرو نیز از سوی کارخانه ۶۷۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده، قیمتی که در بازار به یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان می رسد و این به معنی افزایش  ۷۷.۶ درصدی قیمت این خودرو است. رنگ مشکی این خودرو نیز در بازار یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده که در مقایسه با قیمت کارخانه خریداری می تواند این خودرو را با افزایش ۶۲ درصدی در بازار به فروش رساند.

قیمت دیگنیتی

 اما دیگنیتی دیگر خودرو جدید شاسی بلند گروه بهمن هم که از سوی کارخانه ۷۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است در بازار در رنگ سفید یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان معامله می شود که با این شرایط می توان گفت این خودرو در بازار رشدی ۶۱ درصدی دارد.

رنگ مشکی دیگنیتی نیز در بازار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون قیمت گذاری می شود که نسبت به قیمت کارخانه رشدی ۸۶.۷ درصدی دارد.

فیدلیتی

    

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.