حملات هوایی ترکیه به شمال سوریه

هواپیماهای جنگی ترکیه دوشنبه شب به «تل تاویل» روستایی نزدیک «تل تمر» در استان «الحسکه» حمله کردند. منابع محلی با تایید حملات هوایی ترکیه گفته‌اند که این منطقه به عنوان بخشی از جنگی است  که ترکیه علیه کردها در سوریه و عراق، بدون در نظر گرفتن عواقب آن برای غیرنظامیان محلی انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، این حملات  به منازل مسیحیان آشوری آسیب رسانده  و بر اساس گزارش‌های شاهدان و تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، حملات هوایی خسارات جدی به خانه ها وارد کرده است و بسیاری از آنها اکنون غیرقابل سکونت هستند، اما هیچ یک از غیرنظاییان کشته یا زخمی نشده‌اند زیرا ساکنان کمی قبل از حمله موفق به فرار شدند.

در هفته های اخیر، هواپیماهای جنگی ترکیه چندین بار به این منطقه عمدتا مسیحی نشین حمله کردند. این در حالی است که  ترکیه ادعا می‌کند که عملیات نظامی این کشور مشروع است زیرا هدف آنها پایان دادن به تهدید یگان‌های مدافع خلق کرد (YPG) متحد با پ‌ک‌ک و ایجاد منطقه امن در آن سوی مرز است.

به گزارش این منبع خبری، رهبر مسیحیان آشوری اقدام ترکیه در حملات هوایی به شمال سوریه را «بربریت» خواند و ابراز امیدواری کرد که نیروهای نظامی قادر به دفاع از منطقه باشند، زیرا این سرزمین متعلق به آنهاست.

وزارت دفاع ترکیه اخیر از حملات هوایی سنگین جنگنده‌های خود علیه مواضع تروریست‌های وابسته به پ‌ک‌ک در عمق خاک عراق و منطقه «پنجوین» خبر داد و  اعلام کرد که این حمله هوایی را با 20 فروند جنگنده انجام داده و 28 مواضع متعلق به گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» را در مناطق کوهستانی معروف به منطقه «آسوس» هدف قرار داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.