شناسایی و دستگیری عوامل آتش‌سوزی اراضی تالاب انزلی

سردار عزیزاله ملکی در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با کسانی که برای دستیابی به منافع شخصی، بدون توجه به محیط زیست، نسبت به تخریب منابع خدادادی اقدام می‌کنند، از شناسایی و دستگیری تمامی عوامل آتش‌سوزی اراضی مرداب انزلی خبر داد.

وی با تشریح دو مورد آتش‌سوزی‌ اخیر در حدود ۷ هکتار از اراضی روستای تربگوده و محله سوسر در حاشیه تالاب انزلی گفت: پلیس از همان ابتدای وقوع آتش‌سوزی با اقدامات کارشناسی و بررسی میدانی و همچنین همکاری خوب اهالی منطقه، نسبت به بررسی موضوع اقدام و در حداقل زمان ممکن توانست عوامل دخیل در این دو آتش‌سوزی را شناسایی و دستگیر کند.

فرمانده انتظامی استان گیلان، انگیزه متهمان در به آتش کشیدن بخش‌هایی از اراضی تالاب انزلی را سودجویی، تصرف و ایجاد کاربری مورد نظر اعلام کرد و افزود: ۵ نفر از عوامل این آتش‌سوزی به دستگاه قضائی معرفی شدند که سرانجام منجر به صدور قرار برای تعداد دو نفر از این متهمان شد.

وی با هشدار جدی به سودجویان و منفعت‌طلبان که با تخریب منابع خدادادی و ملی، زمینه نابودی این سرمایه‌های گرانبها را فراهم می‌کنند از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشابه، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

شناسایی و دستگیری عوامل آتش‌سوزی اراضی تالاب انزلی

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.