جزئیات نامه رئیسی به سید حسن نصرالله

مطابق با متن نامه منتشر شده، رئیس‌جمهور ایران ضمن تشکر بابت تبریک دبیرکل حزب‌الله، خطاب به او گفت: «حزب‌الله شجره طیبه‌ای است که به لطف هدایت جوانان مؤمن و انقلابی از جانب شما و خون شهدای پاک مقاومت به ثمره نشسته است».

رئیسی اضافه کرد: «هر چه بیشتر پیش می‌رویم، برکات این شجره و دستاوردهای آن بیشتر نمایان می‌شود و می‌درخشد تا امید به‌حق امت اسلامی باشد. اقتدار مقاومت اسلامی، صف اول جوانان انقلابی را به کابوسی برای رژیم صهیونیستی تبدیل کرده که خواب را از چشمان آن گرفته و حتی معادله بازدارندگی جدیدی بر این رژیم غاصب تحمیل کرده است».

رئیس‌جمهور ایران افزود:‌ «نقشی که مقاومت اسلامی  در برابر تروریسم دولتی و تروریسم تکفیری در تحکیم پایه‌های امنیت ایفا می‌کند، این جریان مجاهد و انقلابی را به عنصری مؤثر در معادلات منطقه‌ای تبدیل کرده است. هیچ طرف سیاسی، نظامی یا امنیتی‌ای در منطقه و نه هیچ قدرت بین‌المللی نمی‌تواند حضور حزب‌الله را نادیده بگیرد».

رئیسی ادامه داد: «مقاومت اسلامی می‌تواند در راستای تحکیم استقلال ملی از راه چشم‌اندازهای وسیع ثبات، توسعه و رفاه، الگویی منحصربه‌فرد از اقدام سیاسی بر پایه مبانی دینی ارائه کند. به‌رغم تمام دشمنی‌ها و کینه‌هایی که در کمین مقاومت است، اما جغرافیای مقاومت اسلامی دیگر به لبنان و فلسطین محدود نیست».

رئیس‌جمهور ایران تأکید کرد:‌ «امروز، مقاومت اسلامی به یک مکتب تکامل‌یافته مبدل شده که پرچم امنیت و ثبات را در کشور لبنان به دست دارد، فریاد آزادسازی سرزمین اشغالی فلسطین سر می‌دهد، [دیگران] را به پیشرفت تشویق می‌کند و خواهان صلحی مبتنی بر عدالت در سطح منطقه است».

سید ابراهیم رئیسی در پایان پیام خود «برای برادر عزیز و مجاهدش از خداوند صحت، سلامتی و سربلندی و برای مجاهدان مقاومت اسلامی موفقیت، سعادت و مقام والا طلب کرد».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.