پاپ فرانسیس: حتی به ذهنم خطور نمی کند استعفا بدهم

به گزارش رویترز، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان هرگونه احتمال استعفای خود را به شدت تکذیب کرد.

پاپ در واکنش به خبری درباره استعفایش افزود: نمی‌دانم از کجا معلوم شده که من استعفا می‌دهم، اما این مسئله حتی به ذهنم نیز خطور نمی‌کند.

رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین ابراز امیدواری کرده که به زودی در اجلاس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در شهر «گلاسکو» طی ماه آتی میلادی شرکت کند.

پاپ که به تازگی یک عمل جراحی به نسبت دشوار را پشت سر گذاشته، همچنین گفت که پس از عمل جراحی روده در ژوئیه یک زندگی کاملاً عادی را دنبال می‌کند.

پاپ فرانسیس این نکته را نیز افزود که وقتی یک پاپ بیمار می‌شود، شایعاتی در باره برگزاری مجمع انتخاب پاپ منتشر می‌شود.

پاپ فرانسیس ۸۳ ساله با نام اصلی «خورخه ماریو برگولیو» متولد ۱۷ دسامبر سال ۱۹۳۶ در بوئنوس آیرس آرژانتین است که از سال ۱۹۹۸ به عنوان سراسقف بوئنوس آیرس کار خود را شروع و در سال ۲۰۰۱ مقام کاردینالی را از پاپ ژان پل دوم دریافت کرد. برگولیو در سال ۲۰۱۳ به جای بندیکت شانزدهم به عنوان پاپ انتخاب شد و لقب فرانسیس را برای خود برگزید.

در عین حال دو سال پیش، «کارلو ماریا ویگانو» اسقف اعظم و فرستاده سابق واتیکان در واشنگتن از پاپ «فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان خواسته بود به دلیل گسترس رسوایی جنسی مقامات کلیسا که همچنین سفر این هفته وی به ایرلند را تحت الشعاع قرار داده است، استعفا دهد؛ آنچیزی که در مورد بندیکت شانزدهم هم عنوان شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.