جلالی‌زاده: اصلاح‌طلبان در مقام مقابله با دولت برنمی‌آیند

نقد و نظرها بر کابینه سید ابراهیم رئیسی وجود دارد؛ برخی آن را کارآمد می‌دانند و برخی دیگر می‌گویند که ترکیب کابینه می‌شد بهتر از این باشد. حالا در میان انبوه مشکلات کشور باید دید که دولت رئیسی با همین ظرفیتی که در اختیار دارد، می‌تواند از پس رفع مشکلات برآید یا خیر؟

جلال جلالی‌زاده، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره این موضوع گفت: «دولت آقای رئیسی با شعار انقلابی‌بودن و دفاع از حقوق مستضعفان و محرومان روی کار آمده است. من این دولت با روحیه‌ای شعاری می‌بینم که سعی می‌کند پیش از اقدام، شعار آن اقدام را سر بدهد. دولتی که امروز مشاهده می‌کنیم یک دولت شعارگرای انقلابی است و می‌خواهد مردم را جذب خود کند. البته ما امیدواریم دولت آقای رئیسی بتواند مشکلات مردم را حل کند که در آن صورت حتما خوشحال هم خواهیم شد».

او درباره سیاست خارجی دولت هم بیان کرد: «من باور دارم در نهایت دولت مسئله برجام را حل می‌کند زیرا چاره‌ای جز این ندارد و اگر بخواهد از پس مشکلات اقتصادی برآید باید به برجام بازگردد و حتما پیگیری مشکلات مردم بدون بازگشت به برجام میسر نیست. البته در نحوه اجرای سیاست‌های خارجی با دولت آقای روحانی فرق می‌کند و البته در ابزارهایی که در اختیار دارد زیرا دولت روحانی از حمایت تمام نهادها برخوردار نبود».

او درباره تیم اقتصادی رئیسی هم اظهار کرد: «به هر صورت آقای رئیسی سعی کرد که رضایت رقبای انتخاباتی‌اش را فراهم کند. حالا آقای رضایی را هم آورده است تا او که ادعای رفع مشکلات اقتصادی را داشت، وارد عمل شود تا اگر کاری هم از پیش نرفت، حداقل آقای رضایی منتقد نباشد. با این همه معلوم نیست این نفراتی که تیم اقتصادی دولت را تشکیل می‌دهند، می‌توانند به هماهنگی برسند یا خیر».

این فعال سیاسی درباره نسبت اصلاح‌طلبان با دولت هم تصریح کرد: «اصلاح‌طلبان تمایل به حل مشکلات کشور دارند و به همین دلیل در مقام تقابل با دولت آقای رئیسی برنمی‌آیند و حتما کارشکنی نمی‌کنند و اگر آقای رئیسی بخواهد از همه رقبای سیاسی‌اش کمک بگیرد، اصلاح‌طلبان در ارائه برنامه دریغ نمی‌کنند. اما آنهایی که اساسا فارغ از هرگونه هویت اصلاح‌طلبی سعی می‌کنند با همکار دولت شوند نه آنکه دولت را یاری دهند، فرصت‌طلبانی در لباس اصلاح‌طلب‌اند».

نظر یک اصلاح طلب درباره سرنوشت برجام/ اصلاح‌طلبان در مقام مقابله با دولت برنمی‌آیند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.