خبر مهم وزیر بهداشت درباره واکسیناسیون کرونا

بهرام عین‌اللهی عصر پنجشنبه در جریان بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون مصلای اردبیل اظهار کرد: بنده از اول نیز تاکید کردم که تنها راه مقابله با بیماری کرونا و کنترل آن واکسیناسیون است و همه باید در این زمینه تلاش و جدیت کنند.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی مرگ و میرهای رخ داده در کشور همه ما را دل آزرده کرده و ضرورت دارد به سرعت واکسیناسیون عمومی در کشور مورد توجه قرار گیرد که رئیس جمهور، وزرا و وزارت بهداشت در این زمینه مصر است.

وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی گفت: در مدت شش روزی که در وزارتخانه مستقر بودم تمام سعی و تلاشم بر تأمین واکسن وارداتی و داخلی بوده به طوری که به اندازه کافی و به وفور واکسن تأمین شده و از هفته آینده در بین استان‌ها توزیع می‌شود.

عین‌اللهی افزود: در هفته آینده ۱۹ میلیون دوز واکسن و تا آخر شهریور ۴۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور شده و واکسیناسیون فراگیری را شاهد خواهیم بود.

وی صف‌های شکل گرفته برای واکسیناسیون را برازنده مردم ایران ندانست و خاطر نشان کرد: شایسته نیست که مردم ما برای تأمین هر کالا و یا نیاز بهداشتی در صف بایستند بلکه شایسته است با تأمین واکسن داخلی و خارجی به سرعت شرایط مناسبی فراهم آید.

مشکل کمبود واکسن در کشور برطرف شده است

عین‌اللهی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: واکسیناسیون ۲۰ هزار دوزی در طول روز در استان اردبیل مناسب نیست و باید به سرعت این میزان افزایش پیدا کند که در این زمینه هر استانی که بتواند با ظرفیت بیشتری واکسیناسیون انجام دهد، واکسن در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: هیچ محدودیتی در توزیع واکسن در هفته آینده وجود ندارد و ما به اندازه کافی واکسن مورد نیاز را تأمین می‌کنیم و انتظار داریم در اردبیل واکسن تزریقی حتی به بیش از ۳۰ تا ۴۰ هزار دوز ارتقا یابد.

وزیر بهداشت دولت سیزدهم ضرورت راه‌اندازی واحد سیار واکسیناسیون را نیز یادآور شد و ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری سایر نهادها باید در این زمینه پیشقدم شود.

عین‌اللهی تصریح کرد: باید از ظرفیت مدارس، مساجد، حسینیه‌ها، سالن‌های ورزشی و… برای واکسیناسیون عمومی استفاده کنیم چرا که امروز جان مردم برای ما بیش از هر زمان دیگر اهمیت دارد و در این زمینه نباید دل نگرانی‌هایی وجود داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.