رکورد شکنی ارزش معاملات خرد بازار؛

افزایش نقدشوندگی بورس / هفته پُرمعامله بازار سهام

کدخبر: ۴۳۷۴۲۳
در هفته اخیر میانگین ارزش معاملات خرد 22 درصد افزایش یافت.
افزایش نقدشوندگی بورس / هفته پُرمعامله بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز ، در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 19 هزار و 924 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه 4 درصد افزایش یافته است. 

ارزش معاملات خرد نیز با افت 22 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 10 هزار و 922 میلیارد تومان رسید.

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 348 میلیارد تومان بود.

پس از شبندر، کدما بیشترین ارزش معاملات را داشت و برکت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن شپنا و دی در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز نیز دی (بانک دی) با تعداد یک میلیارد و 362 میلیون و 703 هزار و 977 سهم در صدر قرار گرفته است. شبندر در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به کرمان تعلق داشت. خپارس و خساپا در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

افزایش ارزش میانگین هفتگی معاملات بورس 

در هفته اخیر، کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز سه‌شنبه بود که ارزشی معادل 19 هزار و 120 میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته روز دوشنبه محقق شد که به رقم 31 هزار و 208 میلیارد تومان بالغ شد. میانگین ارزش معاملات کل هفته 23 هزار و 78 تومان بود که نسبت به رقم 17 هزار و 912 میلیاردی هفته پیشین، رشد 28 درصدی داشته است.

میانگین ارزش معاملات خرد بورس نیز 13 هزار و 517 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 11 هزار و 79 میلیاردی هفته پیشین، رشد 22 درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته 17 هزار و 393 میلیارد تومان بود که در روز یک‌شنبه ثبت شد و بیشترین رقم ارزش معاملات خرد در 6 ماه گذشته را ثبت کرد. پایین‌ترین رقم نیز به روز چهار‌شنبه برمی‌گردد که 10 هزار و 922 میلیارد تومان بود.

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید