پیش بینی بورس امروز شنبه 13 شهریور

علاوه بر این در آخرین روز کاری هفته پس از ۳ روز پول حقیقی وارد بازار شد. ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بورس ۸۵۵ میلیارد تومان بود که بیشترین رقم در ۷ ماه اخیر است. پس از آنکه روز دوشنبه بازار با مازاد عرضه بسته شد بورس در پایان معاملات روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مازاد تقاضا داشت. ارزش مازاد تقاضای روز چهارشنبه به هزار و ۱۶۵ میلیارد تومان رسید.

بنابراین روندهای درونی بازار نشان از بهبود تقاضا وجمع شدن صف‌های فروش دارد. افزایش تقضای حقیقی و ورود نقدینگی حقیقی 2 نشانه مثبت اصلی بازار سهام در روز چهارشنبه هستند. روند نزولی قیمت دلار نیز تداوم نداشت و دامنه نوسان آن کاهش محسوسی داشته است. در دو روز پایانی هفته قیمت دلار در کانال 27 هزار تومانی ماندگار بود و به نظر نمی‌رسد سیگنال مشخصی برای بورسی‌ها داشته باشد.

تحلیل گران تکنیکی سطح یک میلیون و 550 هزار واحد را سقف مقاومت شاخص می‌دانند. هر چند که شاخص 3 روز متوالی را بالاتر از این سطح به سر برد اما پس از آن به شدت نزول کرد. به نظر می‌رسد حالا که شاخص در فاصله 30 هزار واحدی این رقم قرار دارد بتواند به روند رو به رشدی که از روز چهارشنبه آغاز شده ادامه دهد و دست کم تا نزدیکی آن صعود کند. در واقع شاخص در یک کانال 50 هزار واحدی قرار گرفته که کف حمایت آن رقم یک میلیون و 500 هزار واحد است و سطح یک میلیون و 550 هزار واحد سقف مقاومت است.  

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «پیش بینی بورس امروز/ گرفتار در کانال ۵۰ هزار واحدی» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.