احمد مسعود: از هیچ تهدیدی هم نمی‌ترسیم

وی در بیانیه‌ای در صفحه فیسبوک رسمی خود نوشت: مبارزه چه مثل پنجشیر که تاکنون محکم ایستاده و چه مثل خواهران با غیرت هراتی ما که فریاد حق خواهی را شجاعانه بلند کردند نشان دهنده این است مردم از خواسته‌ای بر حق خویش دست نکشیده و از مبارزه بر حق خویش خسته نمی‌شوند ‌و از هیچ تهدیدی نمی‌هراسند.

مسعود ادامه داد: شکست تنها وقتی اتفاق می‌افتد که از مبارزه بر حق خویش دست بکشید و خسته شوید و مردم ما هیچ‌ وقت به توکل خدا خسته نمی‌شویم و تا ساختن افغانستانی آباد و آزاد و مستقل به پیش خواهیم رفت.

شب گذشته برخی از منابع خبری اعلام کردند که پنجشیر به دست طالبان سقوط کرده است.

در همین حال امرالله صالح، یکی از فرماندهان جبهه مقاومت، به طلوع‌نیوز گفت که وی در پنجشیر است و هم اکنون نبردهای شدید میان جبهه مقاومت و گروه طالبان جریان دارد.

پیش از این برخی گزارش‌ها از فرار امرالله صالح به تاجیکستان و سقوط پنجشیر خبر داده‌ بودند.

همچنین احمد مسعود در سخنانی در جمع اسرای طالبان گفت که وی به دنبال پیشرفت و صلح بوده و خواهان جنگ در افغانستان نیست.

از سوی دیگر برخی از رهبران افغانستان پس از تشدید جنگ در پنجشیر خواهان حل مسالمت آمیز این موضوع از طریق مذاکره شدند.

در این راستا، «حامدکرزی» رئیس جمهور افغانستان در پیامی در صفحه توییتر مبنی بر تشدید جنگ در پنجشیر گفت: متأسفانه علیرغم تلاش برای حل مسالمت آمیز موضوع پنجشیر، در روزهای اخیر عملیات و نبردهای نظامی در آغاز شده است.

وی آغاز جنگ در پنجشیر را نگران کننده عنوان کرده و افزود: این موضوع نگران کننده است و من عواقب آن را به نفع کشور و مردم نمی‌دانم.

کرزی در ادامه از دو طرف جنگ درخواست کرد که جنگ را کنار بگذارند و ابزار امیدواری کرد که هر دو طرف مسئله فعلی را از طریق گفتگو حل کنند تا مردم آسیب دیده از جنگ آرامش و خوشبختی کامل برخوردار شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.