رشد 100 درصدی بیماران بدحال کرونایی در شهریور ماه؛

رکوردِ سیاه مرگ‌ومیر کرونا در آخرین ماه تابستان

کدخبر: ۴۳۸۳۴۸
اقتصادنیوز: امروز 14 شهریور 1400 باوجود کاهش ابتلا درکشور رکوردزنی‌های بیماری کرونا هنوز در بخش های سیاه و خاکستری ادامه دارد.در همین رابطه نرخ مرگ ومیر در بستری های بیمارستانی کرونا اکنون به اوج خود درتابستان امسال رسیده و تعداد بیماران بدحال کرونایی در شهریور رشدی 100 درصدی را نسبت به سال قبل داشته اند.
رکوردِ سیاه مرگ‌ومیر کرونا در آخرین ماه تابستان

به گزارش اقتصادنیوز ، با وجود کاهش آمار برخی متغیرهای کرونایی در روزهای پایانی تابستان اما هنوز شیوع بیماری در وضعیت خطرناکی بوده و متغیر سیاه کرونایی را به حد وخیمی رسانده است.

این تغییر در آمارهای کووید-19 در ادامه موج پنجم کرونایی شکل گرفته که در تابستان سال جاری به پاخاسته است.

قله آماری ابتلا به کرونا در ایران

طبق آمار وزارت بهداشت و درمان در روز 14 شهریور ماه 25 هزار و 780 نفر به این ویروس مبتلا شدند که نسبت به روز قبل 26 درصد افزایش داشته است.

در شاخه ابتلا به کرونا در ایران میانگین هفت روز گذشته برابر با 28 هزارو 900 نفر بوده که نسبت به روزهای قبل کاهشی محسوس را ثبت کرده است.

با این وجود هنوز میزان ابتلای ثبت شده بالاتر از تمام روزهای کرونا زده در سال 98 و 99 قرار دارد.

کرونا

مرگ روزانه 600 نفر در هفته اخیر

متغیر سیاه کرونایی نشان دهنده میزان مرگ ومیر در اثر ابتلا به این بیماری در کشور است.  درهمین رابطه شمار فوتی های روزانه کرونا در ایران در روز 14 شهریور ماه برابر با 610 نفر بوده که نسبت به روز قبل 18.45 درصد افزایش پیدا کرده است.

بررسی میانگین مرگ ومیر این بیماری نشان می دهد  کاهش شکل گرفته در این شاخص به  اندازه ابتلا نبوده و کمتر از متغیر شیوع کرونایی است.

طبق آمارهای وزارت بهداشت و درمان در هفت روز گذشته در ایران به طور متوسط تقریبا 600 نفر جان خود را از دست داده اند که از بیشینه خود در پایان مرداد ماه فاصله چندانی ندارد. اما نسبت این آمار به سایر متغیر های کرونایی نشان از رشد بخش مرگ ومیر در کشور داشته است.

کرونا

رکورد سهم مرگ و میر کرونا از بستری ها در تابستان 1400

امروز از میان مبتلایان جدید به کرونا 3 هزار و 430 نفر در بیمارستان ها بستری شده اند. 

بررسی داده های هفتگی کرونا در ایران نشان میدهد در هفت روز گذشته 29 هزار و 474 نفر در بیمارستان ها بستری شده که از این میان در این مدت 4 هزار و 192 نفر جان خود را از دست داده اند. 

نسبت مرگ ومیر به کل بستری ها در این هفته نشان میدهد اکنون نرخ فوتی ها  در بستری های کرونایی افزایش یافته و با ثبت 14.22 درصد به بالاترین حد خود در تابستان سال جاری دست یافته است.

پیش از این در ابتدای تابستان زمانی که مرگ ومیر این بیماری در سطح پایین تری قرار داشت این نرخ در سطح 11 درصد بود و در انتها با 3 واحد درصد افزایش به بیشترین سطح خود در موج پنجم کرونایی کشور رسید.

کرونا

رشد صددرصدی بیماران بدحال کرونایی در شهریور

شمار بیماران بدحال کرونا در روز 14 شهریور ماه برابر با 7 هزار و 689 نفر به ثبت رسیده است. این آمار در مقایسه با روز قبل 0.7 درصد کاهش پیدا کرده و چند روزی است که روندی کاهشی را ثبت کرده است. باوجود کاهش در متغیر خاکستری کرونایی در این روزها اما مقایسه این شاخص با سال گذشته نشان از رشد صد درصدی فشار به کادر درمان در این بخش داشته است.

در همین رابطه در روز 14 شهریور ماه رشد بیماران بدحال کرونایی در ایران برابر با 108 درصد بوده است. روند رشد سالانه این متغیر در تابستان 1400 نشان می دهد این رشد اکنون در بیشینه خود بوده و در تمام شهریور ماه سال جاری بالاتر از 100 درصد به ثبت رسیده است.

به عبارت دیگر وضعیت وخیم بیمارستان ها در بخش ویژه در شهریور سال جاری در مقایسه با سال قبل دو برابر خطرناک تر شده است.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید