شرط حضور زائران ایرانی در مراسم پیاده روی اربعین

در حالی که هفته‌هاست عاشقان حسینی در انتظار مشخص شدن وضعیت اربعین حسینی هستند، مسؤولان کشورمان با اعزام زائران به عراق در ایام پیاده‌روی اربعین به شرط تزریق واکسن کرونا موافقت کردند.

بر همین اساس، همه امور و برنامه‌ریزی‌ها منوط به پذیرش زائر ایرانی از سوی عراق است و به نظر می‌رسدپس از فراز و نشیب‌های مختلف طرف عراقی با پذیرش فقط ۳۰ هزار ایرانی موافقت کرده است.

این امر در حالی است که زمزمه‌ها از اعزام ۵۰ تا ۵۰۰ هزار ایرانی در حماسه اربعین بود که با توجه به تصمیم عراق فقط ۳۰ هزار زائر ایرانی آن هم به صورت هوایی می‌توانند به عراق اعزام شوند.

البته امید کوثری، مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه هنوز نامه رسمی از سوی عراق یا وزارت خارجه دریافت نکردیم، گفت: این موضوع قرار است در جلسه ستاد اربعین مورد بررسی قرار گیرد و در صورت قطعی بودن این موضوع، سازوکار اعزام اعلام خواهد شد.

بر اساس تصمیم دولت عراق، ۳۰ هزار زائر ایرانی باید جوابیه منفی کرونا را داشته باشند و فقط از طریق هوایی وارد عراق شوند. بر همین اساس، مرزهای زمینی برای تردد زائران اربعین باز نخواهد شد. این امر در حالی است که امام جمعه نجف اشرف در روزهای اخیر خواستار بازگشایی مرزها به روی زوار اربعین شده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.