رئیسی سکان کشتی اقتصادی کشور را به مخبر سپرد

ابراهیم رئیسی شنبه‌شب در اولین گفت‌وگوی زنده‌ تلویزیونی خود به‌عنوان رئیس دولت عنوان کرد که همه بخش‌ها، کار را با معاون‌اول ‌هماهنگ خواهند کرد تا طرح‌ها و بحث‌های مختلف با آهنگ واحدی در دولت چیده شود.

او گفته در رأی اعتماد وزیران در مجلس هم این را اعلام کرد زیرا معاون‌اول دولت، قدرت بیشتری از حیث قانونی دارد و تیم اقتصادی می‌تواند هماهنگ با او کار کند و ستاد اقتصادی هم در جریان کار قرار خواهد گرفت.

شایعه اختلاف‌نظر در تیم اقتصادی دولت بعد از آن بیشتر شد که رئیس‌جمهور در حکمی محسن رضایی را به‌عنوان معاون اقتصادی و دبیر ستاد اقتصادی دولت انتخاب کرد تا این‌گونه به نظر بیاید که قرار است برنامه‌های اقتصادی دولت زیر نظر دبیر سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد تا رئیس سابق ستاد اجرائی فرمان امام.

هرچند در جلسات اقتصاد دولت، رضایی و مخبر در کنار هم می‌نشینند اما این تصور وجود دارد که هرکدام از این دو خود را متولی برنامه‌های اقتصادی دولت بدانند، عدم حضور معاون‌اول رئیس‌جمهور در جلسات هفته گذشته ستاد اقتصادی نیز به این امر دامن زد،

بااین‌حال جماران نوشت که علت غیبت محمد مخبر کسالت جزئی بوده است و او در جلسه شنبه حضور داشته و از رئیس‌جمهور دو دستور اقتصادی هم دریافت کرده که نشان از این است که رئیسی سکان کشتی اقتصادی کشور را به مخبر سپرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.