تغییرات مثبت بیت کوین و اتریوم طی 24 ساعت گذشته

بازار طلا تحت تاثیر افزایش تقاضا برای خرید الماس

کدخبر: ۴۳۸۵۴۸
در نتیجه پاندمی و محدود شدن مسافرت‌ها تقاضا برای کالاهای لوکسی مانند الماس زیاد شد، طلا به نوعی یک کالای مکمل برای الماس است. در نتیجه این افزایش تقاضا می‌تواند بر قیمت طلا نیز تاثیر بگذارد.
بازار طلا تحت تاثیر افزایش تقاضا برای خرید الماس

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلای جهانی روز جمعه به گزارش نسبتا ضعیف ایجاد شغل در آمریکا واکنش نشان داد و بالای 1820 دلار قرار گرفت. قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه 1828 دلار بود. 

قیمت طلا در شروع معاملات امروز در حوالی 1826 دلار قرار داشت. قیمت طلا در اولین ساعات معاملات با دامنه‌ای محدود نوسان می‌کرد و در ساعت 12 و 44 دقیقه صبح به وقت ایران روی همان نرخ شروع کار قرار داشت.

افزایش تقاضای کالاهای لوکس

برخی تحلیل‌گران معتقدند در نتیجه پاندمی و محدود شدن مسافرت‌ها مردم به سمت کالاهای لوکسی مانند جواهرات و الماس روی آوردند. این افزایش تقاضا در فروش بالای بزرگ‌ترین کمپانی تولید جواهرات در آمریکا (سیگنت جولرز) قابل مشاهده است. با توجه به اینکه طلا و جواهراتی مانند الماس به نوعی کالاهای مکمل محسوب می‌شوند، احتمال دارد بازار طلا نیز تحت تاثیر این تغییر سلائق و رفتار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.  

قیمت بیت کوین بالای 51 هزار دلار قرار گرفت

قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 45 دقیقه عصر به وقت ایران روی 51 هزار و 704 دلار قرار داشت. تغییرات قیمت بیت کوین نسبت به 24 ساعت و 7 روز گذشته مثبت بود. 

سرمایه بازار بیت کوین با عبور قیمت این ارز از مرز 50 هزار دلار روی 973 میلیارد دلار قرار گرفت.  عمده ارزهای دیجیتال مهم در 24 ساعت و 7 روز گذشته عملکرد خوبی داشتند و به ویژه بازدهی بیت کوین و اتریوم در هفته گذشته قابل توجه بود. سرمایه بازار ارزهای دیجیتال در نتیجه رشد قیمت‌ها به 2 تریلیون و 350 میلیارد دلار رسیده است.

بیت کوین

قیمت اتریوم نیز در 24 ساعت و 7 روز گذشته تغییراتی مثبت را به ثبت رساند و روی 3 هزار و 945 دلار قرار گرفت. سرمایه بازار اتریوم با این افزایش قیمت به 464 میلیارد دلار رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید