گزارش اقتصادنیوز از آخرین آماررسمی کرونا در ایران

رکوردزنی مرگ‌ومیر کرونایی ایران در آسیا + نمودار

کدخبر: ۴۳۸۶۱۱
اقتصادنیوز: آمارهای جهانی در نیمه شهریور 1400 راوی دو رکورد خطرناک از بیماری کرونا در ایران بوده اند. در همین رابطه ایران در شاخص‌های بیماران تحت درمان و مرگ و میر روزانه در قاره اسیا در نیمه شهریور رتبه نخست را داشته و شرایط بحرانی‌تری را به نسبت سایرکشورها رقم زده است.
 رکوردزنی مرگ‌ومیر کرونایی ایران در آسیا + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، در میانه شهریورماه سال جاری در روزهای فروکش کردن موج پنجم بیماری کرونا آمار ابتلا به این ویروس در حال کمتر شدن به نسبت روزهای پایانی مرداد بوده است.

با این حال مقایسه سطح شیوع ویروس با روزهای مشابه در سال گذشته نشان از  رشد 15 برابری این متغیر در مقیاس سالانه دارد.

درکنار این موضوع، مقایسه شاخص‌های خطرناک در بیماری کرونا با سایر کشورهای آسیایی نیز نشان می‌دهد هنوز در این قاره پهناور در وضعیت نگران کننده ای به سر می بریم.

سهم 11.6 درصدی ایران از ابتلای روزانه آسیا

شمار مبتلایان به بیماری کرونا در روز 15 شهریور ماه برابر با 27 هزار و 579 نفر بوده که نسبت به روز قبل 7 درصد افزایش داشته است.

باتوجه به آنکه آمارهای جهانی به دلیل اختلاف ساعت در کشورهای مختلف به صورت جامع با یک روز تاخیر به ثبت می رسد در مقایسه آماری مجبور به تحلیل آمارهای روز قبل هستیم.

در این مقایسه مشاهده می‌شود تعداد مبتلایان روزانه به کرونا در ایران در روز قبل برابر با 25 هزار و 870 نفر بوده که رده دوم را در میان ابتلای روزانه قاره آسیا به ثبت رسانده است. بالاترین میزان ابتلا در میانه شهریور در این قاره برابر با 39 هزار و 521 نفر بوده که به کشور هند تعلق داشته است.

سهم ابتلای ایران در قاره آسیا نشان می دهد در روز 14 شهریور ماه درمجموع 222 هزار و 22 نفر به این بیماری مبتلا شده اند که 11.6 درصد آن در ایران و 17.8 درصد آن در هند به به ثبت رسید.

کرونا

رده دوم آمار بیماران بدحال کرونای ایران در قاره آسیا

در میان مبتلایان روزانه به کرونا در ایران عده ای در بخش عادی بیمارستان ها بستری شده و بخشی نیز به قسمت بیماران بدحال کرونایی منتقل می شوند. در همین رابطه در روز 14 شهریور ماه تعداد بیماران وخیم برابر با 7 هزار و 689 نفر بوده که در روز بعد با 0.8 درصد کاهش به 7 هزار و 628 نفر رسیده است.

بررسی آمار بیماران بدحال کرونایی در آسیا نشان می دهد کشور ایران رده دوم را در میانه شهریور در میان کشورهای این قاره پهناور داشته است.

کرونا

رده نخست مرگ ومیر کرونای ایران در آسیا

با وجود روند نزولی در برخی متغیرهای نگران کننده کرونایی در ایران در این روزها اما شمار جانباختگان در ایران همچنان در سطح خطرناکی قرار دارند. در همین خصوص در روز جاری تعداد جانباختگان روزانه کرونا در ایران برابر با 583 نفر به ثبت رسید. این متغیر در روز قبل برابر با 610 نفر بود. مقایسه این رقم با تعداد فوتی‌های کرونایی در سایر کشورهای قاره اسیا نشان می‌دهد ایران رتبه نخست را در میان کشورهای این قاره در اختیار دارد.

طبق آمار رسمی جهانی، رده دوم میزان مرگ ومیر روزانه کرونا در این روز به کشور اندونزی تعلق داشته که برابر با 392 نفر بوده است. این رقم 35 درصد از آمار ثبت شده در ایران پایین‌تر بود.

کرونا

رده نخست بیماران فعال کرونادر آسیا 

به طور کلی طبق آمارهای وزارت بهداشت و درمان در ایران تا به امروز 5 میلیون و 156 هزار و 986 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این میان 4 میلیون و 394 هزار و 83 نفر بهبود پیدا کرده و 111 هزار و 257 نفر نیز جان خود را بر سر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

طبق این ارقام در ایران اکنون 651 هزار و 646 نفر در ایران مبتلا به این بیماری هستند که یا در منازل و یا در بیمارستان ها تحت درمان قرار دارند.

این رقم طبق آمارهای جهانی بیماران فعال یا (active case) نامیده می شود.

در بررسی آمارهای 49 کشور آسیایی در روز 14 شهریور مشاهده می شود ایران رتبه نخست را دارا بوده و ترکیه با 22 درصد کاهش در رتبه دوم قرار داشته است.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید