طالبان: ساختار دولت به زودی اعلام خواهد شد

به گزارش اسپوتنیک، «احمدالله متقی» سخنگوی طالبان، در توئیتی اعلام کرد که مقدمات اعلام ساختار جدید دولت افغانستان تکمیل شده و این کار به زودی انجام می شود. البته سخنگوی طالبان به گمانه زنی ها درباره اینکه آیا «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی این گروه، رهبر دولت جدید خواهد بود یا خیر اشاره ای نکرد.

پیشتر نیز پس از ادعای طالبان مبنی بر تسلط کامل بر پنجشیر، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی این گروه، در کنفرانسی خبری اعلام کرد: جنگ در افغانستان خاتمه یافت و انتظار می رود خبر اعلان تشکیل دولت جدید طی چند روز آینده اعلام شود.

وی در ادامه این اظهارات اضافه کرد که با خاتمه جنگ در افغانستان، دیگر بهانه ای برای به تعویق انداختن تشکیل دولت وجود ندارد و اکنون زمان بازسازی کشور است.

مجاهد درباره جزئیات تشکیل دولت نیز افزود: فقط کارهای فنی باقی مانده است، ما نیز عجله داریم. احتمالاً دولت فعلاً یک دولت موقت خواهد بود و امکان اصلاح، تغییر و سایر مراحل اساسی را فراهم خواهد کرد.

به گفته وی، فعلا انتخابات در پیش نیست و دولت بعدی تصمیم می‌گیرد که روند آتی چگونه پیش خواهد رفت. پیشتر نیز الجزیره به نقل از یک منبع وابسته به طالبان مدعی شد که از ۶ کشور ترکیه، روسیه، چین، ایران، پاکستان و قطر برای حضور در جلسه اعلام دولت جدید کابل دعوت شده است.

این در حالی است که همزمان جبهه مقاومت پنجشیر ادعای طالبان مبنی بر سقوط کامل این ولایت را به چالش کشیده و می گوید مبارزه همچنان ادامه دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.