حضور شهردار تهران در جلسات هیات دولت دردی از پایتخت دوا می‌کند؟

اما در تمام سال هایی که کرسی شهردار تهران در هیات دولت خاک می‌خورد مدیران شهری وقت، تلاش می کردند با رایزنی این صندلی را به کابینه بازگردانند . در شورای شهر چهارم زمانی که اعضای شورا با رییس جمهور دیدار کردند خواستار بازگشت شهردار تهران به جلسات هیات وزیران شدند اما نتیجه این رایزنی ها تنها  تشکیل کمیسیون ویژه کلان‌شهرها بود .

اولین شهرداری که رسما از حضور در جلسات هیات دولت منع شد محمود احمدی نژاد بود . هرچند که عمر حضور احمدی ن‍ژاد در شهرداری چندان هم  نبود و بسیار  زود بهشت را به مقصد پاستور ترک کرد. او نیز با شهردار منتخب همان کار را کرد که دیگران با او کردند و مانع ورود شهردار[محمدباقر قالیباف] به جلسات هیات دولت شد. درآن زمان محمد خوش‌چهره نماینده وقت تهران و عضو ائتلاف آبادگران در واکنش به این رفتار احمدی‌نژاد خواستار شفاف‌شدن دلایل دعوت نکردن از شهردار تهران برای حضور در جلسات هیات دولت شد و آن را برطرف‌کننده شائبه‌های سیاسی، تبلیغاتی و منفی ارزیابی کرد. خوش‌چهره معتقد بود پیش از این از آقای احمدی‌نژاد شهردار وقت تهران برای حضور در جلسات هیات دولت دعوت نشد. 

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «بازگشت کرسی شهردارپایتخت به کابینه/ حضور تشریفاتی دردی از تهران درمان می‌کند؟» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.