پادشاه عربستان یک مقام بلند پایه را برکنار کرد

خبرگزاری رسمی سعودی (واس) گزارش داد، در دستور سلمان آمده است که الحربی کنار گذاشته شده و در حال بازجویی است.

پادشاه عربستان دستور دارد که هیأت نظارت و مبارزه با فساد، تحقیقات را از میان تمام کسانی که با این کار ارتباط داشتند، تکمیل کند و اقدامات لازم را علیه آنان انجام دهد.

سلمان تأکید کرد: «بنا بر گزارشات سرویسهای ذیربط درباره تخلفات متعدد الحربی با هدف غارت بیت‌المال و اغراض شخصی، چند اتهام از جمله رشوه و سوء استفاده از موقعیت متوجه اوست».

در حکم پادشاه عربستان آماده است که ۱۸ نفر از بخشهای دولتی و خصوصی نیز شریک جرم الحربی هستند.

در همین ارتباط، وزارت امور اسلامی عربستان سعودی، اواخر آذر سال گذشته،  ۱۰۰ امام جماعت و خطیب مساجد را در منطقه «مکه» و «القصیم» به جرم اینکه حاضر به همراهی با اعلامیه تروریستی خواندن «اخوان‌المسلمین» نشده‌اند، برکنار کرد.

«عبداللطیف آل الشیخ» وزیر امور اسلامی عربستان، از تمامی خطیبان و ائمه جماعات خواسته بود تا در خصوص آن‌چه «تأثیر منفی» گروه اخوان‌المسلمین در جوامع اسلامی دارد، سخنرانی کنند.

طبق سندی که «مجتهد» افشاگر معروف عربستانی در ۳۰ آبان ماه منتشر کرد، وزارت ارشاد و امور اسلامی سعودی در نامه‌ای به بخش‌های تحت امر خود خواستار جمع‌آوری اطلاعات از خطیبان مساجد و علمایی شده که حاضر نشد‌اند، بیانیه  اخیر «هیأت علمای سعودی» در تروریستی خواندن اخوان‌المسلمین را در مساجد قرائت کنند.

در تاریخ ۲۷ آبان هیأت کبار العلمای عربستان سعودی به تبعیت از دولت این کشور که پیشتر گروه اخوان المسلمین را به همراه حزب‌الله لبنان تروریستی خوانده بود، گروه اخوان را «گروهی تروریستی» خواند و ادعا کرد که این گروه نماینده شیوه اسلام نیست و اقداماتش تفرقه‌افکنانه، خشونت‌بار و حامی تروریسم است. 

پاکسازی روحانی‌ها، مفتی‌ها و خطیبان مساجد از زمان روی کار آمدن «محمد بن سلمان» در سال ۲۰۱۷، به طور بی سابقه‌ای تشدید شده است و طبق آخرین اطلاعات بیش از چهار هزار شخصیت دینی عربستانی در زندان‌ها به سر می‌برند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.