رشد سالانه هند و آمریکا در مرگ ومیر  کرونایی منفی شد

شیوع کرونا در میانه تابستان در ایران ارقام خطرناکی را از خود بر جای گذاشت. افزایش افسارگسیخته آمار ابتلا به کرونا در ایران و رشد سرسام آور متغیرهای نگران کننده از قبیل مرگ ومیر و بستری‌های روزانه همگی شرایطی از این بیماری را در کشور به ثبت رساند که در سایر روزهای تقویم کرونایی ایران بی‌ سابقه بوده است.

اکنون نیز با وجود آنکه میزان ابتلا به این بیماری در حال کاهش بوده اما هنوز مقیاس مرگ ومیر روزانه در ایران در شرایط هولناکی به سر می برد.

این اتفاق نتیجه آمار متغیرهای بیمارستانی در کشور بوده که هنوز به واسطه چسبندگی آماری از ارقام نگران کننده خود فاصله چندانی نگرفته اند. در همین خصوص تعداد بیماران بدحال در روز ۱۷ شهریور در میزان خطرناک ۷ هزار و ۵۳۴ نفر بوده و بستری های روزانه در سطحی فراتر از ۳ هزار نفر به سر می برد.

ارقام ثبت شده در تابستان امسال در تمام ۱۸ ماه سپری شده از شیوع ویروس درتمام شاخص های نگران کننده کرونایی در ایران بی‌سابقه بوده است. مقایسه این آمارها با یکسال پیش نشان می‌دهد ایران در این حوزه رشد بالایی داشته و از بسیاری از کشورهای کرونازده در این حوزه نگران کننده تر بوده است

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر«رکوردزنی رشد سالانه ابتلا و مرگ در ایران و روسیه+نمودار» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.