گزارش اقتصادنیوز از آخرین آمار رسمی بحران کرونا

تداوم آمارهای نگران‌کننده کرونا در بستری روزانه

کدخبر: ۴۳۹۵۱۸
اقتصادنیوز: باوجود کاهش ابتلا به کرونا در روزهای اخیر، سطح بستری از شیوع این بیماری به بالاترین سطح خود درتابستان رسیده است. این رویداد از یک سو و فوتی های بالای 500 نفر در هفته اخیر از سوی دیگر بیانگر ادامه خطر کرونا در کشور بوده است.
تداوم آمارهای نگران‌کننده کرونا در بستری روزانه

به گزارش اقتصادنیوز ، موج پنجم کرونا در کشور در روزهای میانی تابستان شدت گرفته و رکوردهای نگران کننده ای از خود را برجای گذاشته است. 

اما اکنون به نظر می رسد آمار برخی متغیر ها از سطح خطرناک خود فاصله گرفته و مسیری نزولی را آغاز کرده است. یکی از عوامل کاهش در این شاخص می‌تواند نتیجه رشد دوباره آمار تست های کرونایی باشد.

با این حال هنوز برخی متغیر ها به رکوردزنی های خود ادامه داده و توصیف مداومی از وضعیت خطرناک کرونایی ارائه می دهند.

کاهش ابتلا به کرونا در میانه شهریور

شمار مبتلایان روزانه به بیماری کرونا در روز 19 شهریور ماه به 21 هزار و 114 نفر رسید.مقایسه این متغیر با روزهای قبل نشان می دهد میزان ابتلا به کرونا در ایران سیری نزولی گرفته است. 

با این حال سطح ابتلای روزانه 20 هزار نفر هنوز خطرناک به نظر می رسد. بررسی های آماری نشان می‌دهد در 81 روز سپری شده از تابستان امسال 60 روز آمار ابتلای به کرونا بالاتر از 20 هزار نفر بوده است. یعنی در حدود 74 درصد.

اما کاهش ابتلا از سطح 40 هزار نفر نیز اتفاق دیگری است که می‌تواند مرتبط با رشد تست‌های روزانه کرونایی باشد.

کرونا

عبور مجموع تست‌های کرونایی از مجموع 30 میلیون 

بنابر آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و در مان تا روز 19 شهریور ماه 30 میلیون و 17 هزار و 378 تست از افراد مشکوک به این بیماری اخذ شده است. به عبارت دیگر  تقریبا 35 درصد افراد کشور در طول یک سال و نیم گذشته مشکوک به این بیماری بوده که و از آن ها آزمایش ابتلا به کرونا گرفته شده است.

از این میزان پاسخ تقریبا 17 درصد از افراد مثبت بوده است و مجموع ابتلای روزانه به این بیماری را به سطح 5 میلیون و 258 هزار و 913 نفر رسانیده است.

به طوری کلی یکی از راه های پیشگیری از ابتلای بیشتر به کرونا می تواند افزایش تست های این بیماری باشد. چرا که با این اقدام بیماران در مراحل ابتدایی شیوع ویروس شناسایی شده  و در نتیجه درمانی ساده ترخواهند داشت.

در همین رابطه تعداد تست های کرونا در روزهای پر ابتلای کشور در سطح 60 هزار نفر بوده که اکنون هم زمان با کاهش ابتلا این رقم به 110 هزار تست رسیده است.

نسبت ابتلا به تست در مقیاس میانگین هفتگی نشان می دهد در احتمال ابتلای افراد مشکوک به کرونا نسبت به مرداد ماه کاهشی چشمگیر پیدا کرده است. این احتمال در پایان مرداد در سطح 50 درصد بوده که اکنون به نسبت 22 درصد رسیده است.

با این وجود مقایسه این رقم با روزهای کرونازده کشور نشاندهنده نسبت خطرناک این متغیر در کشور می باشد.

کرونا

افزایش نسبت بستری به ابتلای روزانه در تابستان

شمار بستری های روزانه در تاریخ 19 شهریور ماه برابر با 3 هزار و 187 نفر به ثبت رسیده است.

میانگین هفتگی این متغیر در روزهای اخیر نشان میدهد به طور میانگین در این بازه روزانه 3 هزار و 620 نفر در بیمارستان ها بستری بوده اند.

نسبت این میزان بستری به ابتلای صورت گرفته در این تاریخ گویای شدت وخامت ویروس در کشور است. در همین رابطه از میان مبتلاها در هفته اخیر روزانه 14.42 درصد در بیمارستان ها بستری شده اند که از سطوح بالای این نسبت در تابستان سال جاری می باشد.

این سطح بالا نشان دهنده قدرت خطر ویروس بوده و همین اتفاق منجر شده تا میزان مرگ و میر دچار چسبندگی بالای 500 نفر باشد.

کرونا

مرگ  میر خطرناک کرونا درکشور

در روز 19 شهریور ماه بنابر آمار وزارت بهداشت ودرمان در ایران 445 نفر جان خود را بر سر ابتلا به این ویروس از دست دادند.

میانگین هفتگی مرگ ومیر در یک هفته گذشته نشان می‌دهد به طور متوسط روزانه 547 نفر از مبتلایان کرونا فوت کرده اند که در مقایسه با روزهای پیش از این موج سطحی باور نکردنی به حساب می آید.

درنهایت می توان گفت باوجود آنکه با افزایش تست ها از میزان ابتلا کاسته شده و مرگ ومیر سیری نزولی به خود گرفته اما قدرت ویروس در موج پنجم به مراتب بالاتر از خیز های قبلی بوده و باید جدیتی بیشتری را در کنترل بیماری به کار گرفت.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید