واکنش طالبان به قرار داشتن اسامی مقاماتش در لیست سیاه آمریکا

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای گفت: اظهارات مقامات پنتاگون مبنی بر اینکه برخی از اعضای دولت موقت، از جمله سراج الدین حقانی، وزیر کشور موقت افغانستان، در لیست سیاه آمریکا هستند و هنوز هم به عنوان هدف شناسایی می‌شوند، نه به نفع آمریکا و نه به نفع افغانستان است.  

آمریکا برای بازداشت زنده یا مرده حقانی یک جایزه پنج میلیون دلاری تعیین کرده است.  

سخنگوی طالبان تاکید کرد که خانواده حقانی بخشی از امارت اسلامی هستند و نام و سازمان جداگانه‌ای ندارند و در توافق دوحه همه مقامات امارت اسلامی بدون هیچ استثنا بخشی از ارتباط با آمریکا هستند و باید از لیست سیاه سازمان ملل متحد و آمریکا حذف شوند و این خواسته همچنان معتبر است.  

در این بیانیه آمده است که طالبان تلاش آمریکا و سایر کشورها برای انتشار اظهارات تحریک آمیز و دخالت در امور داخلی افغانستان را به شدت محکوم می‌کند.  

این مقام طالبان افزود: چنین اظهاراتی از سوی مقامات آمریکایی تکرار تجارب ناموفق گذشته است که برای آمریکا ضرر دارد. می‌خواهیم که این سیاست‌های نادرست بلافاصله از طریق ارتباطات دیپلماتیک معکوس شود.  

این بیانیه در حالی منتشر شده که طالبان روز سه‌شنبه گذشته کابینه موقت برای اداره افغانستان را اعلام کرد. در این لیست اسامی چهار تن از اعضای خانواده حقانی سرکرده فعلی القاعده قرار دارد که تحت تعقیب و تحریم‌های آمریکا هستند.

طالبان: آمریکا در امور داخلی افغانستان دخالت می‌کند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.