تهدید  جدید برنامه هسته ای ایران توسط اسرائیل

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایرنا، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه در اظهاراتی نخ‌نما، تکراری و تهدیدآمیز مدعی شد؛ این رژیم برای جلوگیری از آنچه که دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خوانده است، دست به هر اقدامی خواهد زد.

به گزارش"تایمز اسرائیل" نفتالی بنت در اظهارات تهدید آمیز خود ادعا کرد: اسرائیل با نهایت دقت به وضع منعکس شده در گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی نگاه می‌کند. این گزارش ثابت می‌کند ایران در حالی که تعهدات بین المللی خود را نقض می‌کند، برنامه خود برای توسعه سلاح هسته‌ای را پیش می‌برد. 

وی در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود گفت: من خواهان واکنش مناسب و سریع بین المللی به اقدامات شدید ایران هستم. گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که زمان اقدام هم اکنون است. 

بنت در سخنان بی‌اساس خود ادعا کرد: این انتظار که ایران از طریق مذاکرات تغییر می‌کند اشتباه است. تنها، موضع قاطع جامعه بین المللی، با پشتوانه تصمیمات و اقدامات، می‌تواند تغییر رفتار ایران را به دنبال داشته باشد. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پایان بار دیگر ایران را تهدید کرده و گفت: اسرائیل برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هر کاری خواهد کرد. 

منابع خبری روز سه‌شنبه گزارش دادند که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش‌های برجامی و پادمانی خود ادعا کرد که بازرسی‌های این سازمان از مراکز اتمی ایران به طور چشمگیری کاهش یافته و با محدودیت جدی روبه رو است. 

در این گزارش‌ها که بخش‌هایی از آن در رسانه‌های خارجی انتشار یافته، ادعا شد که ایران مانع دسترسی بازرسان آژانس به سایت‌های مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای شده و همچنان به توسعه فعالیت‌های اتمی خود ادامه می‌دهد. در این گزارش آمده است که ایران ۱۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۶۰ درصد ذخیره کرده که فراتر از سقف مجاز در برجام است.

رژیم صهیونیستی مدام این اتهام را تکرار می‌کند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است؛ در حالی که مقامات ایران بارها اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه به دنبال سلاح هسته‌ای نیستند و برای اثبات ادعای خود در مذاکرات برجام حضور یافته و شدیدترین نظامهای بازرسی را پذیرفتند؛ با این حال و با وجود اذعان مکرر سازمان بین المللی انرژی اتمی، دولت سابق آمریکا تحت تاثیر مشاوره‌های غلط صهیونیستها قرار گرفت و دونالد ترامپ به صورت یکجانبه از برجام خارج شد.

رژیم صهیونیستی همواره از برجام هراس داشته و مذاکرات وین و احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای باعث هراس مقامات این رژیم شده و در ماه‌های اخیر به هر اقدامی از تروریسم هسته‌ای گرفته تا به قول مقامات آمریکا حرافی‌های بدون دلیل و مدرک دست زده است تا در این گفت وگوها اخلال ایجاد کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.