با موتور سنگین به خیابان‌های تهران نروید

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایرنا، سرهنگ علی همه خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلییس راهور تهران بزرگ اعلام‌کرد: با توقیف ۲ دستگاه موتور سیکلت سنگین دیگر در روز ی که گذشت(جمعه)، جمع توقیفی‌های این حوزه در سال ۱۴۰۰ به ۳۶ دستگاه رسید.

 سرهنگ علی همه‌خانی گفت: در رصد شبانه‌روزی معابر و بزرگراه‌های پایتخت برای بررسی لحظه به لحظه ترافیک شهر تهران و با کمک رصد تصویری همکاران بنده در  مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور فاتب، ۲ دستگاه موتورسیکلت سنگین توسط سرکلانتر پلیس بزرگراه توقیف شد.

وی ادامه داد: در ساعت ۱۴:۴۵ جمعه، در محدوده مدرس محدوده پارک وی یک دستگاه موتورسیکلت سنگین کاوازوکی ۱۳۰۰ سی سی هندا در حال تردد بود که توقیف شد.

همه‌خوانی افزود: یک دستگاه موتور سنگین کاوازوکی ۱۱۰۰ سی سی نیز در محور چمران توسط عوامل منطقه ۲۳ راهور توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به لایی‌کشی و سرعت بالای این موتورسیکلت سنگین در سطح این محدوده و احتمال بروز حادثه برای راکبان و خطراتی که برای سایر شهروندان متصور بود با هماهنگی بعمل آمده با تیم‌های مستقر در طرح مهار، این موتورسیکلت سنگین در همان محدوده متوقف و به پارکینگ منتقل شد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلییس راهور تهران بزرگ خطاب به شهروندان، خواستار شد تا در صورت مشاهده این موارد، مراتب تخلف را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

به گزارش ایرنا، موتور سنگین اصطلاحی است که به موتورسیکلت های با حجم موتور بیشتر از ۲۵۰ سی سی اطلاق می شود و بنابر قانون از سال ۱۳۶۴ تردد با این وسایل نقلیه بدون مجوز از مراجع ذی صلاح ممنوع است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.