خبر خوش رئیسی از افزایش ظرفیت واکسیناسیون

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت و گوی زنده تلویزیونی اظهار کرد: ظرفیت تزریق فعلی واکسن کرونا خوب است، اما قطعا باید آن را به دو برابر برسانیم.

او افزود: در حال برنامه ریزی با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران برای افزایش دو برابری ظرفیت پایگاه‌های تزریق واکسن کرونا هستیم. از اواخر این هفته و اوایل هفته آینده به عدد تزریق دو میلیون دز در روز نزدیک خواهیم شد.

رئیسی تصریح کرد: فقط بحث تزریق واکسن مطرح نیست، بلکه بین تزریق دز اول و دز دوم باید ۴ هفته فاصله باشد یعنی به این معنا نیست که بتوانیم تمامی افراد را واکسیناسیون کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه دز اول واکسن کرونا را می‌توانیم سرعت ببخشیم، اما تزریق دز دوم باید در زمان خودش اتفاق بیفتد، تاکید کرد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده وزارت بهداشت هدف ما این است که با بکار گیری توانایی‌های خود بتوانیم حداقل یک دز را برای همه هموطنان ایرانی به اتمام برسانیم و جمعیت هدف خود را به ۷۰ درصد برسانیم که این موضوع بسیار کمک کننده برای مقابله با موجه بعدی کروناست.

او گفت: فقط زدن واکسن مورد بحث نیست، بلکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون از اهمیت زیادی برخوردار است و طبق تجربه مطرح شده در کشور‌های دیگر هم همه به این نتیجه رسیده ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.