شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#دلار#کنسرت
گزارش میدانی اکو ایران از بازار ارز و سکه

واکنش قیمت دلار به خبر کیهان/ اثر کنسرت ابی بر بازار ارز

کدخبر: 439855
بازار ارز به شدت سیاسی شده است در روزی که گذشت مقاله روزنامه کیهان قیمت دلار را افزایش داد، خبر العربی مانع پیش روی قیمت دلار شد.

به گزارش اکو ایران، بازار ارز روز شنبه روز نسبتا آرامی را گذراند، اما یک اتفاق جالب توجه در بازار رخ داد. یک روزنامه اصولگرا قیمت دلار را بالا برد و خبر یک روزنامه خارجی نوسان را کاهش داد. نکته جالب دیگر واکنش بازار ارز به از سرگیری کنسرت های خواننده ایرانی در ترکیه بود اولین کنسرت مربوط به ابی خواننده ایرانی مقیم آمریکا در ترکیه بود اما ادامه این کنسرت ها تقاضا برای لیر را بالا برده است.

بازار ارز در روز 20 شهریور

به گفته معامله‌گران، روز گذشته بازار نرخ نوسان زیادی داشت. نرخ دلار صبح کمی رو به کاهش بود اما چرخیدن تحلیلی از روزنامه کیهان در کانال‌های دلاری، که در آن ادامه مذاکرات هسته‌ای عاقلانه خوانده نشد، از کاهش بیشتر جلوگیری کرد، تا قیمت دلار به سمت 27 هزار و 800 تومان حرکت کند.

با این حال در ادامه خبر سفر گروسی به تهران به نقل از العربی جدید،‌ باعث شد تا قیمت دلار بیش از این افزایش پیدا نکند و در ادامه سطح مهم را از دست بدهد.

بازار ارز کاملا درگیر اخبار سیاسی و تحولات مربوط به مذاکرات هسته‌ای و برجام است. به همین دلیل هم همچنان نگرانی‌ها در خصوص نشست آینده شورای حکام وجود دارد، نشستی که در هفته گذشته، نیروی اصلی دلار برای صعود بیشتر بود. شاید امروز در صورت سفر گروسی به ایران، اصلاح انجام شود اما تا خروجی نشست شورای حکام، معامله‌گران ارزی احتمال افزایش عدم قطعیت‌ها را میدهند.

همچنین عده‌ای از معامله‌گران درمورد سفر گروسی به ایران می‌گفتند که این خبر از قبل پیشخور شده است. درهم با 7605 تومان بسته شد که با این درهم، دلار بالای 27 هزار و 900 تومان میتواند قیمت بخورد.این نشان از احتیاط در سمت تقاضای بازار در حال رشد است.

در روز گذشته بازار سکه همراه با دلار حرکت کرد و به گفته سکه‌بازان سطح مهم 12 میلیون و 100 هزار تومان در این بازار از دست رفت. همچنین این معامله‌گران به این نکته اشاره می‌کردند که دوباره دو بازار سکه و دلار همگرا شدند.

اثر کنسرت ها بر بازار ارز

اما نکته بازار، مربوط به دادوستد لیر هست. یک تقاضای جدید برای لیر ترکیه جهت شرکت در کنسرت‌های انتهای تابستان در این کشور، در حال رشد است. علاوه بر این، فعالان بازار ارز منتظر یک موج جدید هم برای تزریق واکسن فایزر هستند. پیشتر هم در مورد ارمنستان دیده بودیم که برخی هموطنان برای تزریق واکسن به این کشور رفته بودند. به نوعی عقب ماندگی ایران در توزیع واکسن، حالا باعث خروج ارز و فشار به بازار ارز نیز می‌شود