دیدار وزیر خارجه قطر با رهبری طالبان در کابل

طالبان امروز در صفحه رسمی امارت اسلامی در توییتر نوشت: محمد عبدالرحمان آل ثانی،‌ وزیر خارجه قطر با مسؤولان طالبان در کاخ ریاست‌جمهوری در کابل ملاقات کرد.

شبکه الجزیره قطر اعلام کرد: آل ثانی در کابل با ملا محمد حسن آخوند نخست‌وزیر موقت افغانستان، حامد کرزای، رئیس‌جمهوری سابق و عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی آشتی ملی دیدار کرد.

رییس جمهور پیشین افغانستان و رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی امروز در اقامتگاه خویش با معاون صدر اعظم و وزیر امور خارجه‌ی دولت قطر و هیأت همراه ایشان دیدار کردند.

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزای و عبدالله عبدالله ‎در دیدار با وزیر امور خارجه‌ قطر و هیئت همراه ایشان، از نقش و تلاش‌های دولت قطر برای تأمین صلح و میزبانی از روند مذاکرات تشکر و قدردانی کرده و دو طرف درباره‌ تحولات اخیر افغانستان و ایجاد نظام همه شمول بحث و تبادل نظر کردند.

درعین حال، وزیر امور خارجه‌ قطر از ماندن رئیس جمهور پیشین و رئیس شورای عالی آشتی ملی در کنار مردم تقدیر و تاکید کرد که دولت قطر بدون مداخله در امور داخلی افغانستان به تلاش‌های خود برای تأمین ثبات در افغانستان ادامه می‌دهد و دیدگاه‌های آنان برای قطر مهم می‌باشد.

قطر مهترین کشور در تحولات اخیر افغانستان طی سال‌های گذشته است. این کشور میزبان مذاکرات بین آمریکا و طالبان بود که منجر به امضا توافق دوحه شد. 

پس از آن نیز این کشور میزبان گفت‌وگوهای میان افغانستانی‌ها بود که با آغاز خروج آمریکا از افغانستان و تسلط طالبان بر کابل نیمه تمام ماند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.