بارش باران در ۳ استان کشور

صادق ضیاییان مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان‌ هواشناسی با اشاره به اینکه طی ‌۵ روز آینده آسمانی صاف و جوی ‌پایدار بر بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود، اظهار کرد: از امروز تا ‌پنجشنبه (۲۲ تا ۲۵ شهریور) در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران و گلستان افزایش ابر و بارش ‌پراکنده رخ خواهد داد.

وی افزود: جمعه (۲۶ شهریور) نیز در گیلان، مازندران و شمال و شرق اردبیل بارش باران و در ارتفاعات این مناطق وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، سرعت وزش باد در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل در برخی ساعات از امروز تا ‌پنجشنبه (۲۲ تا ۲۵ شهریور) افزایش می‌یابد که خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق را به‌ همراه خواهد داشت.

ضیاییان در ادامه گفت: از امروز تا بعدازظهر فردا (۲۲ تا ۲۳ شهریور) شرق دریای عمان و شمال و مرکز خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۳ شهریور) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۲۴ شهریور) نیز صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ شهریور) اهواز با بالاترین دمای ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۲۳ و ۲۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.