خاطره‌ای جالب از تختی چند روز قبل از مرگش!

 برنامه تلویزیونی «ماه در می‌زند» که به طراحی و کارگردانی مریم نوابی‌نژاد روی آنتن می‌رود، یکشنبه‌شب میزبان هوشنگ فرهی و محمدرضا طالقانی بود که به روایت زندگی و سال‌های ورزش خود پرداختند.

هوشنگ فرهی که به گفته خودش ۸۰سال است در ورزش زورخانه‌ای فعالیت می‌کند در بخشی از این برنامه به روایت خاطره‌ای از غلامرضا تختی چند روز پیش از مرگ دردناکش پرداخت. فرهی گفت: تختی همیشه دنبال کار خیر بود و گاهی از من کمک می‌خواست. آخرین درخواست تختی سه روز قبل مرگش بود. او به من گفت یک سبزی فروش هفت تا بچه دارد یکی از این خانه‌هایی که در حلبی‌آبادهای راه شاه‌عبدالعظیم ساختند برای او بگیریم. گفتم فردا بیا برویم وزارت آبادانی مسکن. ساعت ۹ صبح با هم رفتیم به اتاق وزیر. منشی گفت جلسه دارد گفتم بگو جلسه اش را تعطیل کند آقای تختی آمده. رفتیم داخل به دکتر نهاوندی گفتم پیشانی تختی را ببوس. تختی مدام به فکر مردم بود برای همین هم با او خوب نبودند.

محمدرضا طالقانی هم در این برنامه با بیان اینکه الان همه با هم انگار قهر هستیم و این خوب نیست که در این جامعه مردم به خاطر مشکلات اقتصادی به زندان بیفتند گفت: همین چند روز پیش یک آقایی به من زنگ زد گفت اگر خانم من تا چند روز دیگر این مبلغ را نداشته باشد او هم به زندان می‌افتد. این خیلی بد است.

«ماه در می‌زند» هر شب حدود ساعت۱۹و تکرار آن روز بعد ساعت۱۲ روی آنتن شبکه دو می‌رود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.