کره شمالی: آمریکا باید محاکمه شود

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد،  وزارت خارجه کره‌شمالی با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت خود تحت عنوان "آمریکا بابت جنایت حقوق بشری خود به هر بهایی باید محاکمه شود" نوشت: «فرار سریع» نیروهای آمریکایی از کابل پایان ناگهانی حضور دو دهه واشنگتن در افغانستان را به دنبال داشته است.

این بیانیه افزوده است: در این برهه از زمان، جهان صداها را بلند می کند و می خواهد نیروهای آمریکایی به هر قیمتی به دلیل جنایات کشتار جمعی علیه مردم بی گناه افغانستان محاکمه شوند.

در این بیانیه به اظهارات مقامات دولتی ایران، چین و گزارش خبری ژاپن مبنی بر این که عملیات نظامی آمریکا باعث قربانی شدن تعدادی غیرنظامی در این کشور جنگ زده شده است، اشاره شده است.

وزارت امور خارجه کره شمالی گفته است: تمام حقایق فوق موید این مطلب است که مکان‌هایی که زیر پای نیروهای آمریکایی لگدمال شدند، به زمین سوخته حقوق بشری تبدیل شده اند و واشنگتن پشت نقاب "قضاوت حقوق بشری" مرتکب چنین جنایت‌هایی در بخش‌های مختلف جهان شده است.

هفته گذشته، وزارت خارجه کره شمالی همچنین از ایالات متحده به دلیل جنگ افغانستان و تبعیض نژادی انتقاد کرد و این کشور را ناقض حقوق بشر و دموکراسی خواند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.