چهار کشور به امیر عبداللهیان تبریک گفتند

«باتس تسگ باتمونخه» وزیر امور خارجه مغولستان، در پیامی خطاب به حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رای اعتماد و آغاز بکار وی را تبریک گفت. وزیر امور خارجه مغولستان در این پیام ابراز علاقمندی کرد در جهت تقویت روابط دوستانه دیرینه میان جمهوری اسلامی ایران و مغولستان، به ویژه تقویت تجارت و همکاریهای اقتصادی با وزیر امور خارجه کشورمان همکاری کند.

«سایمون کاونی» وزیر امور خارجه و دفاع ایرلند نیز در پیامی خطاب به حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رای اعتماد و آغاز بکار وی را تبریک گفت. وزیر امور خارجه و دفاع ایرلند در این پیام با اشاره به همکاری سازنده با کشورمان، بر حفظ گفتگوی مستمر با وزیر امور خارجه کشورمان و تداوم همکاریها تاکید کرد.

در ادامه «آلفا بری» وزیر امور خارجه جمهوری بورکینافاسو هم در پیامی خطاب به حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رای اعتماد و آغاز به کار وی را تبریک گفت.وزیر امور خارجه بورکینافاسو در این پیام برای همکاری با امیرعبداللهیان در جهت تحکیم روابط دوستانه دو کشور اعلام آمادگی کرد.

در پایان «رتنو مرسودی» وزیر امور خارجه اندونزی در پیامی خطاب به حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رای اعتماد و آغاز به کار وی را تبریک گفت.وزیر امور خارجه اندونزی در این پیام ایران را یکی از شرکای مهم اندونزی  در منطقه دانست و افزود: توسعه مناسبات در طول ٧٠سال روابط دیپلماتیک، زمینه ارتقاء همکاریهای فیمابین را فراهم کرده است.«رتنو مرسودی» ابراز امیدواری کرد، دوستی ها و همکاریهای میان دو کشور، منجر به ایجاد شرایط مناسبتر برای هر دو ملت به خصوص در دوران همه گیری کرونا شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.