خبر مهم زاکانی برای تهرانی‌ها

شهردار تهران اعلام کرد: شهروندان از فرصت ۲ ماهه ای که برای پرداخت عوارض شهری با تخفیف ۲۵ درصدی به آنان داده شده است، استفاده کنند.

علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه امروز/ سه شنبه/ شورای شهر تهران به خبرنگاران گفت: موضوع جایزه خوش حسابی برای کسانی که عوارض شان را به صورت نقدی پرداخت کنند همواره در طول سالهای مختلف مد نظر قرار می‌گرفت و امسال نیز برای پرداخت تا ۶۰ روز دیگر ۲۵ درصد تخفیف در نظرگرفته شد.

شهردار تهران ادامه داد: البته طبق قانون حق تخفیف نداریم و می‌توان جایزه خوش حسابی را تعیین و بر همین اساس لایحه ۲فوریتی تقدیم شورای اسلامی شهر شد و اعضای شورا برای تصویب آن لطف کردند.

به گفته زاکانی، امیدواریم شهروندان از این فرصت استفاده کنند و با پرداخت نقدی عوارض شهری، از فرصت ۲۵ درصد تخفیف بهرهمند شوند.

شهرفروشی خط قرمز ما است

زاکانی با بیان اینکه روال این است که در قالب طرح جامع بتوان بازسازی و نوسازی شهر را انجام دهیم و ما سرعت بخشیدن به هر چیزی که در قالب قانون باشد را حُسن می دانیم، گفت: اما آن چیزی که تحت عنوان تراکم فروشی و شهر فروشی باشد، خط قرمز ما است و به سمت آن نخواهیم رفت.

وی یادآور شد: سال گذشته ۶۷ درصد درآمد شهرداری از شهرسازی بود اما همه آنها تراکم فروشی نیست و این اشتباه مصطلحی است که عده‌ای، کل این ۶۷ درصد را به یک نوعی به تراکم فروشی مرتبط می‌کنند.

زاکانی افزود: ما ۱۲ هزار متر بافت ناپایدار در شهر داریم که هم یک تهدید بزرگ و هم یک فرصت است و ما از فرصت آن استفاده و تهدیدات آن را مرتفع خواهیم کرد.  

وی ادامه داد: تعداد صدور پروانه ها نسبت به سالهای گذشته کاهش پیدا کرده اما نکته مهمتر این است که تغییراتی که شورای پنجم در بحث عوارض داده بود، سبب شد که انقباضی برای ساخت و ساز در شهر ایجاد شود.

شهردار تهران اضافه کرد: پیشنهاد ای بود که بین ۳۰ تا ۶۵ درصد تعدیل نرخ عوارض صورت بگیرد و در نهایت شورای شهر میانگین ۵۰ درصد را تصویب کرد.

زاکانی همچنین گفت که امروز مصوبه ای پیرامون مراسم اربعین و نحوه حضور در این مراسم در شورا داشتیم  و طبق سهمیه ای که امسال در اختیار شهرداری قرار داده شده ۳۰۰ نفر را این مراسم اعزام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بنا شد که این افراد از کسانی که ویژگی های ممتازی دارند از جنبه تشویقی برای حضور در اربعین حسینی و ارائه خدمت به زائران سیدالشهدا (ع) اعزام شوند.

شهردار تهران درباره امکان استفاده از ظرفیت بسیج در اربعین افزود: در مصوبه ما امکان استفاده از کمک خیران و دیگران لحاظ شده البته ۶ میلیارد تومانی که برای امسال لحاظ شده در سالهای قبل بیشتر بود اما این محاسبه ای بود که بین معاونت خدمات شهری و شورای شهر صورت گرفته و تاکید کرده ایم که در همین قالب و به صورت شفاف، کار انجام شود.

به گفته زاکانی، همچنین اگر قرار بر انجام تغییری به عنوان متمم باشد، تغییرات به شورا ارائه می شود تا کاری خارج از ضوابط صورت نگیرد.

انتصابات در شهردار تهران هنوز شروع نشده است

شهردار تهران درباره انتصابات در شهرداری نیز گفت: موضوع انتصابات هنوز آغاز نشده است و در مناطق و سایر بخش ها در شهرداری، کارها طبق روال و به صورت محکم و جدی انجام می شود و سر فرصت جایی که تغییر لازم باشد، انجام خواهیم داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.