یک نماینده مجلس: مدیرکل آژانس آمد و رفت، ما از توافق بی‌اطلاعیم / واکنش قالیباف

نماینده قم در مجلس در تذکر شفاهی خواستار دعوت و توضیح رئیس سازمان انرژی اتمی درخصوص توافق صورت گرفته با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شد. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان امیرآبادی تاکید کرد که این موضوع در دستور جلسه نیست و خارج از دستور است و جای مطرح کردن آن در حین بررسی طرح نیست.

نماینده قم در مجلس در تذکر شفاهی خواستار دعوت و توضیح رئیس سازمان انرژی اتمی درخصوص توافق صورت گرفته با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شد.

احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه امروز -۲۳ شهریورماه- مجلس طی تذکر شفاهی بر اساس بند ۸ ماده ۲۲ آئین نامه داخلی مجلس با اشاره به سفر اخیر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اظهار کرد: این بند درباره تصمیم‌گیری درباره دعوت اشخاص حقیقی و حقوقی به مجلس است. آقای گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشور آمدند و برگشتند و ما هیچ اطلاعی از توافق صورت گرفته نداریم.

وی افزود: بر اساس بند ۸ ماده ۲۲ آئین‌نامه داخلی از رئیس و هیئت رئیسه مجلس درخواست داریم فردا آقای اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسه علنی یا غیرعلنی به مجلس دعوت شود و در خصوص این توافق که مرتبط با قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است به نمایندگان ملت توضیح دهد تا در جریان توافق صورت گرفته باشیم.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان امیرآبادی تاکید کرد که این موضوع در دستور جلسه نیست و جای مطرح کردن آن در حین بررسی طرح نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.