خبر خوش درباره واکسیناسیون دانش آموزان

دکتر بهرام عین الهی در بازدید سرزده بعد از ظهر امروز خود از مرکز تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹ شهرستان اسدآباد در جمع خبرنگاران گفت: واکسیناسیون دانش آموزان ۷ تا ۱۸ سال طی دو هفته آینده آغاز شده و با دریافت هر دو دز واکسن توسط دانش آموزان امکان بازگشایی مدارس توسط آموزش و پرورش وجود خواهد داشت.

وی  کامل شدن واکسیناسیون دانش آموزان را لازمه بازگشایی مدارس برشمرد و افزود: در شهرهایی که دارای وضعیت قرمز نیستند و یا در مناطق روستایی که دارای جمعیت کمی هستند  منعی برای بازگشایی مدارس وجود ندارد  منتها آموزش و پرورش باید درباره آن تصمیم بگیرد.

عین الهی با بیان اینکه واکسیناسیون در کشور به خوبی در حال انجام است؛ گفت:خوشبختانه مردم نیز در دریافت واکسن مشارکت و همکاری خوبی دارند.

وی تصریح کرد:در صورتی مدارس بازگشایی می‌شود که واکسیناسیون هر دو دُز کلیه دانش آموزان کامل شود و برای همین منظور ظرف دو هفته آینده واکسیناسیون دانش آموزان ۷ تا ۱۸ سال آغاز خواهد شد. 

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد هم در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جمعیت ۷۳ هزار و ۹۹۹ نفری واجد شرایط واکسن در سطح شهرستان اسدآباد اظهار کرد: تاکنون ۱۸ درصد جمعیت واجد شرایط واکسیناسیون هر دو دُز واکسن خود را در این شهرستان دریافت کرده اند.

الهام عظیمی افزود:از ۵۰ هزار دُز تزریق شده در شهرستان ۳۵ هزار نفر دز اول و ۱۵ هزار نفر دُز دوم خود را دریافت کرده اند.

وی همچنین تصریح کرد:برای تسریع در روند واکسیناسیون شهرستان فعالیت مرکز دوم تجمیعی واکسن شهرستان نیز آغاز شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.