این استان هیچ شهر قرمز کرونایی ندارد

رضا چمن شامگاه جمعه به رسانه ها افزود: با وجود آن که در موج پنجم شهرستان شاهرود با تاخیر به وضعیت قرمز کرونایی رسیده بود اما با سیر نزولی موارد ابتلا در هفته اخیر، از امشب در وضعیت نارنجی قرار گرفته است. 

وی وضعیت شهرستان میامی را زرد کرونایی اعلام کرد و اظهار داشت: تا ظهر امروز ۲۶ شهریورماه افزون بر ۱۴۵هزار دُز واکسن در شهرستان های شاهرود و میامی به جامعه هدف تزریق شد.

چمن با بیان اینکه حدود ۴۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال دست‌کم یک دُز واکسن دریافت کردند، ابراز داشت: واکسیناسیون جمعیت دانشجویان با شتاب بالایی ادامه دارد و در صورت استمرار توزیع مناسب واکسن و روند رو به کاهش بیماران کووید۱۹ آرامش نسبی به جامعه بازخواهد گشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به روند رو به کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شرق استان سمنان اشاره کرد و گفت: شهروندان پس از تزریق واکسن همچنان شیوه نامه های بهداشتی و موازین پیشگیری از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی را در دستور کار خود داشته باشند. 

اکنون در استان سمنان شهرستان های سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار، و مهدیشهر در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرستان‌های میامی، آرادان و سرخه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند. 

بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۴ تن دیگر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع تلفات این ویروس در کشور به ۱۱۶ هزار و ۴۳۶ تن رسید.

همچنین از دیروز(پنجشنبه) تا امروز جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۷ هزار و ۶۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۵۳۷ نفر از آنها بستری شدند. اکنون مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۱۳تن رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.