یونان به عربستان سامانه دفاع موشکی قرض داد

رئیس ستاد مشترک ارتش یونان در پیامی در توییتر تصاویر ارسال سامانه‌های پاتریوت و نیروهای یونانی برای راه‌اندازی این سامانه‌ها به عربستان سعودی را منتشر کرد.

فلوروس گفت که ماموریت سامانه ارسالی به عربستان سعودی برای حفاظت از صلح و ثبات به خصوص در منطقه خاورمیانه است. بر اساس توافقی که در ماه اوریل گذشته میان یونان و عربستان سعودی به امضا رسید، آتن به صورت قرضی سامانه دفاع موشکی پاتریوت را به عربستان می‌دهد.

در حالی که عربستان سعودی برای حفاظت از تاسیسات نفتی و حیاتی خود از حملات موشکی به سامانه‌های دفاعی پاتریوت وابسته است، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به نظامیان این کشور دستور داده بود که از ابتدای تابستان این سامانه‌ها را از عربستان سعودی خارج کنند.

ایالات متحده آمریکا در هفته‌های اخیر و در پی تشدید عملیات‌ پهپادی نیروهای یمنی علیه اهداف سعودی، یکی از پیشرفته‌ترین سامانه دفاع موشکی و همچنین سامانه‌های پاتریوت را از عربستان خارج کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار یک تصویر ماهواره‌ای که توسط شرکت سهامی خاص آمریکایی «پلانت لبز» تهیه شده است، گزارش کرد که این یک تصویر از منطقه‌ای از پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در عربستان سعودی گرفته شده است که زمانی سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت با سامانه پیشرفته ضدموشکی «تاد» در آن جا مستقر شده بود و روز جمعه ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۹ شهریورماه) خالی شده بود.

آسوشیتدپرس ادامه داد که ایالات متحده پیشرفته‌ترین سامانه دفاع موشکی و سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت را در هفته‌های اخیر از عربستان سعودی خارج کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.