دومین تانکر سوخت ایران در نزدیکی لبنان

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرنگار شبکه خبری المیادین لحظاتی پیش گزارش داد دومین تانکر حامل سوخت ارسالی ایران از مرز سوریه عبور کرد و در حال حرکت به سمت لبنان است.

لبنان در نتیجه تحریم‌های آمریکا از یک سال و نیم پیش با وخامت اوضاع اقتصادی از جمله کمبود سوخت شدید سوخت روبه‌رو شده است.

حزب‌الله لبنان برای کمک به کاهش فشارها بر مردم لبنان اقدام به خرید سوخت از ایران کرده است. تانکرهای حامل سوخت ایران از دیروز (پنجشنبه) در حال حرکت به سمت مناطق مختلف لبنان هستند.

روز گذشته (جمعه) یک مقام ارشد نظامی رژیم صهیونیستی تلویحاً اذعان کرد که این رژیم از بیم تشدید تنش‌ها تمایلی به مانع‌تراشی در ارسال کاروان سوخت صادراتی ایران نداشته است.

این نظامی صهیونیست که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم البته مدعی شد تل‌آویو این کار را تا به دلیل اقدام مستقیم علیه اقتصاد لبنان مورد انتقاد مردم این کشور و جامعه جهانی قرار نگیرد.

«اِلی شارویت» فرمانده تازه بازنشسته‌شده نیروی دریایی رژیم صهیونیستی نیز در مصاحبه با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» این سیاست را تایید کرد و گفت اسرائیل هیچ تمایلی به متوقف کردن کاروان‌های سوخت ارسالی به لبنان ندارد.

رسانه‌های لبنانی، صبح روز پنجشنبه  از ورود تانکرهای حامل سوخت ایران به این کشور خبر دادند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.