کمبود نیروی کار در انگلیس

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از خبرگزاری مهر، شرکت‌های انگلیسی گزارش داده‌اند که ظرف چند هفته اخیر برای پیدا کردن نیروی کار به شدت با مشکل مواجه شده‌اند که علت آن تا حدی تداوم کمبود نیروی کار از اتحادیه اروپا می‌باشد.

اداره آمار ملی اعلام کرد حدود ۴۱ درصد از شرکت‌های انگلیسی دارای ۱۰ نیروی کار یا بیشتر در دو هفته منتهی به ۵ سپتامبر برای پیدا کردن نیروی کار با چالش‌هایی بیش از حد معمول روبرو شده‌اند. این در حالی است که این رقم در اوایل آگوست ۳۲ درصد بوده است.

حدود یک چهارم از شرکت‌هایی که با مشکل استخدام نیرو مواجه شده‌اند کاهش نیروی کار از اتحادیه اروپا را عامل این مشکل می‌دانند. نیمی از شرکت‌های فعال در بخش‌های حمل‌ونقل و انبارداری که در آنها کمبود راننده کامیون موجب اختلالات گسترده در تحویل کالاها شده است، اعلام کردند علت این اختلالات کم شدن نیروهای کار اتحادیه اروپا در انگلستان می‌باشد.

کمبود نیروی کار بیش از همه در بخش‌های مربوط به پذیرایی، خدمات آب، سلامتی و ساخت‌وساز مشهود بوده است.

انگلستان در ۱ ژانویه قانون مهاجرتی جدیدی را معرفی کرد که طی آن اغلب کارگران با ملیت اتحادیه اروپا باید برای کار در انگلستان ویزای کار تهیه کنند. این می‌تواند برای این کارگران بسیار وقت‌گیر و پرهزینه باشد.

تعداد کارگران با ملیت اتحادیه اروپا در سه ماهه منتهی به ژوئن ۸.۷ درصد نسبت به قبل از پاندمی کاهش یافت. این در حالی است که کل نیروی کار در این بازه ۲.۴ درصد افت کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.