غلامرضا انصاری: امکان حضور افراد نان به نرخ روز خور در جریان اصلاح طلبی مهیا است

یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: در جریان اصلاح طلبی متاسفانه امکان حضور افراد فرصت طلب و نان به نرخ روز خور مهیا است و در جریان حاکم هم البته این نقد وجود دارد چراکه امروز خیلی ها شعار انقلابی گری و دفاع از جنگ و مخاصمه سر می دهند اما بسیاری از آنها سنشان به دوره دفاع مقدس و ایثارگری که مردم و نیروهای سیاسی در جهت تحقق نظام انجام دادند، نمی رسد.

غلامرضا انصاری، فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با افول احزاب سیاسی طی سالهای گذشته گفت: اصلاح طلبی اصیل یک جریان ریشه دار، مستمر و دائمی است که از زمان مشروطیت انقلاب شروع شده و تا زمانی که حیات اجتماعی در بستر سیاسی در کشور مهیا باشد اصلاحات زنده، پویا و در حال حرکت و رو به جلو خواهد بود.

او افزود: یک جریان زنده و پویا و رو به جلو، ضروری است که متناسب با شرایط زمان و مکان، استراتژی ها و عملکرد خودش را مورد نقد و ارزیابی قرار بدهد و استراتژی آینده خود را متناسب با داده های علمی و تخصصی و شرایط روز جامعه به روز کند. قطعا اگر شرایط سیاسی باز و امکان مشارکت عمومی در بستر سیاسی مهیا باشد جریان اصلاح طلب می تواند به عنوان یک جریان کاملا پویا و توانمند در جهت حل مشکلات جامعه گام بردارد.

انصاری تاکید کرد: در جریان اصلاح طلبی متاسفانه امکان حضور افراد فرصت طلب و نان به نرخ روز خور مهیا است 

او ادامه داد: زمانی ما می توانیم فضای عمومی را پالایش کنیم که از فساد و از اختلاس و ارتشاء و سوء استفاده بتوان صحبت کرد و امکان نقد منصفانه در عرصه سیاسی و اجتماعی مهیا باشد. مطبوعات و رسانه ها و اصحاب قلم آزادی لازم را داشته باشند و شمشیر کجی باشند در مقابل کجی های جامعه و آن موقع طبیعی است که امکان حضور و رشد عناصر فرصت طلب در فضای سیاسی از بین خواهد رفت و جامعه روز به روز به سمت سعادت و کامیابی گام خواهد برداشت. در شرایط کنترل نظامی و برخورد قهری به هر میزانی که ما شعار بیشتر بدهیم و برخوردهای اجرایی را بیشتر کنیم راه های فرار از قانون و شیوه های جدید فرصت طلبی و سوء استفاده و راهکارهای جدید راه خودشان را پیدا خواهند کرد و روز بروز بر حجم فساد و حجم ناکارآمدی ها و فرصت طلبی ها افزوده خواهد شد. 

انصاری در پایان گفت: قدرت اصلی مال مردم است این قدرت را باید به مردم، مطبوعات و اصحاب قلم بدهیم که قاطعانه و شجاعانه نقد کنند و برای جامعه ای که نقد آزاد باشد، امکان رشد انگل ها در جامعه به حداقل می رسد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.