احتمال بستری مبتلایان به کرونا به 15 درصد رسید

ادامه موج پنجم کرونا در بیمارستان‌های ایران + نمودار

کدخبر: ۴۴۱۶۷۸
اقتصادنیوز: آمارهای کرونا تا روز 28 شهریور ماه 1400 نشان از روندی نزولی داشته و نسبت به موج پنجم در تابستان کاهش محسوسی را ثبت کرده است. با این حال هنوز وضعیت کرونا در متغیرهای بیمارستانی خطرناک بوده و تعداد بیماران تحت درمان رتبه سوم را در آمارهای جهانی به ثبت رسانده است.
 ادامه موج پنجم کرونا در بیمارستان‌های ایران + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، متغیرهای نگران کننده کرونا در ایران در روزهای اخیر روندی نزولی داشته و از سطح خطرناک خود در میانه تابستان فاصله گرفته است. با وجود رفتار نزولی در متغیرهای کرونایی ایران اما هنوز شاخص مرگ و میر کرونا در محدوده خطرناکی بوده و در مقایسه با ابتلا کاهش کمتری را تجربه کرده است.

کمترین کاهش آمارهای کرونایی ایران در بیمارستان ها

در روز 28 شهریور ماه 15 هزار و 975 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند که نسبت به روز قبل 24 درصد افزایش پیدا کرده است.  

با این حال بررسی این متغیر نسبت به یک هفته قبل نشان از کاهش 3.31 درصدی به طور متوسط داشته است.

بررسی آمار سایر شاخص ها نظیر متغیرهای بیمارستانی  و مرگ و میر روزانه کرونا نشان می دهد در سایر بخش ها نیز شاهد کاهشی محسوس بوده ایم.

در همین رابطه تعداد فوتی های روزانه در بازه یک هفته گذشته به طور متوسط روزانه 3.1 درصد کاهش پیدا کرده و اکنون در روز 28 شهریور ماه در سطح 391 نفر قرار گرفته است. با وجود رفتار کاهشی در متغیر سیاه کرونا اما هنوز این سطح از مرگ ومیر در کشور خطرناگ به شمار می آید. در متغیرهای بیمارستانی نیز در یک هفته گذشته افتی 3.08 درصدی به ثبت رسیده و تعداد بستری ها را تا سطح 2 هزار و 207 نفر تقلیل داده است.

طبق محاسبات بیشترین افت آماری در هفت روز سپری شده در ایران در متغیر ابتلا صورت گرفته و شمار فوتی ها و بستری های روزانه رتبه دوم و سوم را در این کاهش ثبت کرده اند.

شاخص بیماران فعال (active case) با 1.73 درصد افت در رتبه چهارم بوده و آخرین رتبه رشد کرونایی در تعداد بیماران بدحال کرونایی به ثبت رسیده که  منفی 1.04 درصد بوده است.

طبق مشاهدات آماری کمترین افت در بیماران بدحال کرونایی به ثبت رسیده است. به عبارت دیگر متغیر های بیمارستانی اکنون کاهش کمتری را به نسبت سایر متغیرهای کرونایی ثبت کرده اند که نشانی از ادامه فشار بر کادر درمان باوجود تنزل شیوع ویروس در کشور بوده است.

کرونا

رکوردزنی نسبت بستریها به مبتلایان کرونا

در روز 28 شهریوره ماه سال 1400 شمار بستریهای روزانه در سطح 2 هزار و 207 نفر به ثبت رسید. بررسی روند میانگین هفت روزه بستری ها در این مدت نشان می دهد به طور متوسط در بازه مدنظر 2 هزار و 763 نفر در بیمارستان بستری شده اند.

نسبت این متغیر به میانگین هفت روزه ابتلا در این مدت نشان می دهد به طور متوسط تقریبا 15 درصد از مبتلایان در بیمارستان ها در 7 روز اخیر بستری هستند.

این متغیر نشان می دهد با وجود کاهش ابتلا در آمارهای کرونایی و تعداد بستری ها درکشور اما سهم بستری از مبتلایان به بیشینه خود در فصل تابستان دست پیدا کرده است. به عبارت دیگر قدرت بستری بیماران در این ویروس هنوز در سطح بالایی قرار دارد و نشان از ادامه دار بودن خطر این ویروس در بیمارستان ها با وجود کاهش ابتلا دارد.

کرونا

رکورد زنی بیماران تحت درمان کرونایی در کشور

کسر مجموع بهبودی ها و فوتی ها از ابتدا تاکنون از کل مجموع مبتلایان در این بازه بیانگر تعداد بیمارانی است که اکنون تحت درمان قرار دارند. در آمارهای جهانی این شاخص را active case  یا بیماران فعال می نامند. 

این متغیر در روز 26 شهریور ماه برابر با 571 هزار و 382 نفر در بیمارستان ها بستری شده اند که در رتبه جهانی مرتبه سوم را ثبت کرده است.

به عبارت دیگر در این روز 571 هزار  و 382 بیمارکرونایی در کشور وجود دارند که این تعداد یا در بیمارستانها بستری بوده یا در خانه تحت درمان قرار گرفته اند.

باوجود آنکه این متغیر نیز همانندشاخص های دیگر روندی نزولی داشته اما هنوز رتبه سوم را در میان آمارهای کرونایی جهان را دارد. بیشترین میزان بیماران تحت در مان در آمریکا بوده که برابر با 9 میلیون و 670 هزار نفر بوده و بریتانیا دومین رکورد را در این متغیر داشته است.

مجموع بررسی‌های آماری در سه قاب مختلف نشان می دهد با اینکه آمار کرونایی کشور در ایران روندی نزولی گرفته اما این ویروس در بخش بیمارستان ها همچنان وضعیت خطرناکی را در کشور و در میان کشورهای جهان داشته است.

در همین خصوص می توان گفت باوجود کاهش در آمارهای کرونایی اما وضعیت شیوع کرونا هنوز نیازمند توجه به وضعیت بیمارستان ها بوده و در صورتی که شیوع ویروس از کنترل خارج شود ممکن است آمارهای نگران کننده ای به ثبت برسد.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید