آمریکا منتظر ایران است

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایرنا، مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت ما همچنان به مسیر دیپلماسی برای دستیابی به بازگشت متقابل به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پایبند می مانیم.

 

"اریک بارکس راگلز" مقام ارشد وزارت امور خارجه در دفتر امور سازمان های بین المللی این مطلب را روز دوشنبه به وقت محلی در نشستی توجیهی با خبرنگاران آمریکایی در واشنگتن به مناسبت برگزاری اجلاس سران هفتاد و ششمین  مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرد.


این مقام وزارت خارجه آمریکا در مورد آنکه چه زمان آمریکا دوباره به مذاکرات وین باز می گردد، گفت: من می دانم که ما گفته ایم که آماده بازگشت هستیم و امیدواریم به زودی خبری از ایرانیان دریافت کنیم.

راگلز در پاسخ به سوالی در مورد دیدار احتمالی انتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در سفر به نیویورک نیز گفت ما همچنان به مسیری که از طریق دیپلماسی برای دستیابی به بازگشت متقابل به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دنبال کرده ایم، پایبند می مانیم و دولت بایدن در کنار دیگر دوستان و متحدان در منطقه همچنان به رایزنی با اعضای ۱+۵  در مورد این موضوعات ادامه می دهد.


این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود در مورد موضوعات در نیویورک نیز همانطور که اطلاع دارید با راب مالی نماینده ویژه آمریکا ما همچنان به مذاکرات خود ادامه می دهیم و پیش بینی می کنیم که نشست ها در قالب وین همچنان ادامه داشته باشد.

مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوال مجدد خبرنگاران در مورد آنکه آیا دیداری میان بلینکن با امیر عبداللهیان  قرار است اتفاق بیفتد یا نه؟ گفت: همانطور که گفتم ما پیش بینی می کنیم که بحث و گفتگوهای ما در قالب وین ادامه یابد.

راگلز همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر آنکه شما گفتید که متعهد به مذاکرات با ایران تحت قالب وین هستید، آیا تاریخ خاصی برای بازگشت به مذاکرات آنجا دارید؟ آیا فکر می کنید این مذاکرات هنوز زنده است؟ گفت: من هیچ تاریخ مشخصی در این مورد ندارم و می خواهم آن را به (راب) مالی نماینده ویژه بسپاریم. من می دانم که ما گفته ایم که آماده بازگشت هستیم و امیدواریم به زودی خبری از ایرانیان دریافت کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.