ابتلای ۱۲۰ هزار نفر از جامعه ایثارگران به کرونا

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره واکسیناسیون جامعه ایثارگران گفت: دراین مدت بیش از ۶۰۰ هزار نفر از ایثارگران واکسینه شدند، جانبازانی که بالای ۲۵ درصد بودند و یا آن‌هایی که زیر ۲۵ درصد دارای بیماری خاص و شیمیایی بودند نیز واکسن دریافت کردند.

"عبدالرضا عباسپور" معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا تاکنون چه خدماتی به جامعه ایثارگران ارائه شده است؟ گفت: تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار نفر از جامعه ایثارگران به کرونا مبتلا شده و بیش از  ۱۸ هزار نفر از آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: ما برای اینکه این افراد راحت‌تر تحت درمان قرار بگیرند، بیمارستان‌های تحت پوشش خودمان مانند ساسان و خاتم را به مبتلایان کرونا اختصاص دادیم به عنوان مثال در زمانی که کرونا شایع شد کل تخت‌های بیمارستان ساسان را به مبتلایان کرونا اختصاص دادیم، همچنین بیش از ۲۰۰ تخت بیمارستان خاتم را به بیماران کرونایی اختصاص دادیم.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حتی در زمانی که تخت‌ها کشش تعداد بیماران کرونایی را نداشت، تعداد ۴۰ تخت در مسجد بیمارستان گذاشتیم تا رسیدگی لازم به تعداد ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفری که روزانه به صورت سرپایی مراجعه می‌کردند، انجام بگیرد.

وی درخصوص اینکه هزینه درمان بیماران کرونایی ایثارگر از سوی بیمه پرداخت خواهد شد؟ گفت: برای افرادی که به بیمارستان‌های خصوصی که با ما طرف قرار داد نبودند، مراجعه کرده‌اند نیز طی رایزنی‌هایی که ما با بیمه داشتیم، تلاش شد هزینه آن‌ها پرداخت شود.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به این سوال که آمار افرادی که از جامعه ایثاگران به علت ابتلا به کرونا درگذشتند چقدر بوده است؟ گفت: آمار فوتی‌ها خوشبختانه نسبت به نُرم کشوری پایین‌تر است زیرا جامعه ایثاگران بیشتر رعایت کردند یا خدمات درمانی بهتری داشتند.

وی در واکنش به اینکه جانبازان به علت شرایط ویژه‌ای که دارند تحت خطر بیشتری هستند، از این رو چه رسیدگی‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است؟ گفت: آن دسته از جانبازانی که نیاز به اکسیژن داشتند، برای آن‌ها اکسیژن ساز تهیه کردیم و خدمات مراقبتی در اختیارشان گذاشتیم، همچنین سعی شده داروهای خاص مورد نیاز آن‌ها را تهیه کنیم.

عباسپور بیان کرد: در یک مقطعی به دلیل اینکه هنوز پزشکان ما واکسن نزده بودند ما پایش سلامت را کم کردیم و گفتیم که پزشکان کمتر به منزل ایثاگران بروند تا بیماری سرایت پیدا نکند. بعد از اینکه پزشکان واکسینه شدند، دوباره پایش سلامت را راه انداختیم و آن‌ها مجددا به منزل خانواده ایثارگران می‌روند و آن‌ها را ویزیت می‌کنند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران به طور مستقیم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری کرد تا بیش از ۶۰۰ هزار نفر از ایثارگران واکسینه شوند. جانبازانی که بالای ۲۵ درصد بودند و یا آن‌هایی که زیر ۲۵ درصد دارای بیماریی خاص و شیمیایی بودند واکسینه شدند. والدین و همسران شهدا و آزادگان هم واکسن دریافت کردند.

وی درباره کاهش آمار فوتی‌ها در جامعه ایثارگران گفت: در حال حاضر با روند تسریع واکسیناسیون توسط وزارت بهداشت حتی همه خانواده‌های ایثارگران واکسینه شدند. ما به دلیل اینکه واکسیناسیون را سریع شروع کردیم، خیلی آمار فوتی‌هایمان بالا نیست.

عباسپور در پاسخ به این سوال که داروهای کرونا برای رزمندگان چقدر شامل بیمه می‌شود؟ گفت: همه این هزینه‌ها توسط بیمه پرداخت خواهد شد، ما در این زمینه با بیمه هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم و بیمه هزینه همه داروهای کرونای ایثارگران را پرداخت می‌‎کند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان اظهار داشت: اگر موردی در این زمینه با مشکل مواجه شده است به ما منعکس کنید تا به آن رسیدگی کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.