واکنش ائمه جمعه به عضویت ایران در سازمان شانگهای

ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته خود به مسائلی از جمله اقدام اخیر نیروی دریایی و ناوگروه ۷۵، عضویت ایران در شانگهای، آغاز سال تحصیلی و توصیه به مسوولان، مبارزه با فساد، اربعین، دیدار رهبری با ورزشکاران، نظارت مجلس، انتخاب شهردار و استاندار، قاچاق حیوانات مولد، سخنرانی ابراهیم رئیسی در سازمان ملل، عضویت ایران در سازمان شانگهای، هفته دفاع مقدس، مذاکره و انتقاد از اقدامات ضدایرانی جمهوری آذربایجان و ... پرداختند. 

سهم‌خواهی برخی، سرمایه‌گذاران را بیچاره کرد/عضویت در شانگهای، اتفاق خوبی برای کشور بود

 آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه امروز رشت با بیان اینکه از نشانه‌های مومن زیارت روز اربعین حسینی (ع) است، اظهار کرد: با توجه به سرعت گرفتن واکسیناسیون‌ در کشور به امید خدا مراسم راهپیمایی اربعین حسینی (ع) سال بعد به مانند سال‌های گذشته باشکوه هرچه بیشتر برگزار می‌شود.

بنا به گزارش فارس، وی با اشاره به اینکه حرکت اخیر نیروی دریایی و ناوگروه ۷۵ پیام باعث افتخار بود، افزود: این ناوگروه با عبور از کشورهای مختلف پیام صلح، دوستی و اقتدار کشور ایران را به دنیا مخابره کردند.

امام‌جمعه رشت با تبریک آغاز سال تحصیلی به فرهنگیان و دانش آموزان، گفت: اگر بنا به بازگشایی مدارس باشد باید سلامت دانش‌آموزان را در اولویت قرار داد و تمهیدات لازم اندیشیده شده تا پروتکل های بهداشتی به صورت دقیق در مدارس رعایت شود.

استقبال ائمه جمعه از عضویت ایران در سازمان شانگهای و سخنرانی رئیسی در سازمان ملل/انتقاد امام جمعه اردبیل از اقدام ضدایرانی جمهوری آذربایجان

فلاحتی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با ورزشکاران، بیان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری باید سرلوحه کار وزارت ورزش و جوانان باشد و از ظرفیت‌ و منابع انسانی داخل به خوبی استفاده شود.

وی با اشاره به قهرمانی تیم ملی والیبال با مربی ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا، افزود: وقتی استعدادهای به این خوبی در کشور داریم، نباید نگاه مان اینقدر به بیرون باشد و باید در تمامی رشته های ورزشی تحولی مانند والیبال ایجاد شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دنیای امروز از ورزش به عنوان یک مسیله سیاسی بهره‌برداری می کند، گفت: سجده شکر و بوسه ورزشکاران ایرانی بر آرم الله پرچم ایران در المپیک و پارالمپیک ستودنی بود.

فلاحتی با اشاره به اینکه افتخارآفرینی ورزشکاران ما با حجاب در عرصه ورزش باعث افتخار ما است، بیان کرد: استفاده از چفیه به عنوان نماد جهاد،شهادت و پهلوانی باعث غرور ملت ایران شد زیرا ورزشکاران باید علاوه بر قدرت جسمی، قدرت معنوی ایران را نیز در دنیا نشان دهند.

وی با اشاره به شرکت رئیس‌جمهور در اجلاس شانگهای، افزود: ایران بعد از سال‌ها از عضو ناظر به عضو دائم اجلاس شانگهای رسید که این بسیار باارزش است و اتفاق خوبی برای کشور بود.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه آمریکایی‌ها دنبال این هستند تا ایران را در منطقه و در سطح بین‌الملل به حاشیه ببرند، تصریح کرد: دولت قبلی علی‌رغم تاکیدات مقام معظم رهبری به ظرفیت کشورهای منطقه توجه‌ای نمی‌کرد و حتی آمریکایی‌ها تاجیکستان و قرقیزستان را وادار کرده بودند که جلوی پیوستن ایران به این اجلاس را بگیرند اما با تلاش کشورهای چین و روسیه و پیگیری های رییس جمهور فعلی، ایران به جمع کشورهای این اجلاس پیوست.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه دشمنان ما نمی‌خواهند ایران در منطقه دارای قدرت باشد، بیان کرد: برخی در داخل نیز از این تفکر آمریکایی حمایت میکنند که این واقعا جای تأسف است، پیوستن به اجلاس شانگهای به دلیل تأثیرگذاری بالای ایران در معادلات نظامی منطقه است و کشورهای دیگر نیز به افزایش قدرت مانور سیاسی ایران در منطقه ایمان آورده‌اند.

فلاحتی با اشاره به اهمیت پیوستن ایران به اجلاس شانگهای، افزود: امکان فروش و صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای عضو که بیش از ۳ میلیارد جمعیت دارند و دلیل دیگر این که منطقه جغرافیایی این کشورها بسیار عظیم است و ۴۳ درصد جمعیت جهان در این کشورهای عضو اجلاس شانگهای حضور دارند.

وی با اذعان به اینکه در گذشته نسبت به این کشورهای همسایه غفلت شده بود، گفت: سقف قراردادها با کشورهای همسایه در دولت های قبل بسیار پایین است در حالی که برخی از کشورهای همسایه خریدار تولیدات محصولات ما بوده و هستند.

امام جمعه رشت با اشاره به اقدامات خوب قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضاییه در راستای فساد ستیزی، بیان کرد: تصویب مجلس برای صدور مجوزهای کسب کار یک اقدام ارزشمند بود زیرا در گذشته سرمایه گذاران نمی توانستند سرمایه گذاری کنند.

فلاحتی با بیان اینکه کاغذبازی سرمایه‌گذاران را کلافه کرده و باعث مهاجرت آنها شده است، گفت: سهم‌خواهی برخی مسئولان و مدیران، بسیاری از سرمایه‌گذاران خوب کشور را بیچاره کرده است.

وی با اشاره به ضرورت شفافیت سازی مالی شرکت‌های وابسته به دولت، افزود: عدم شفاف سازی شرکت های وابسته به دولت از اعجایب بود و باید مشخص شود که چگونه برخی از افراد یک روزه میلیاردر شدند اما عده ای در حال فقیر شدن هستند.

امام‌جمعه رشت با تاکید بر اینکه مدیران فاسد باید برکنار شوند، گفت: باید انسان های پاک‌دست و سالم روی کار بیایند تا مردم نفسی بکشند و باید هرچه سریع تر بساط مدیران ناکارآمد برچیده شود.

مجلس برای نظارت بر مسئولان باید به میدان بیاید

 آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به نیازهای مادی و معنوی انسان اظهار داشت: اگر نیاز معنوی تامین نشود، انسانیت انسان از دست می‌رود و انسان بیمار می‌شود. در مسیر معنوی باید نیازها را شناسایی کنیم و این نیاز را به نوعی پاسخ دهیم، نخستین موردی که در این سیر معنوی نیاز است، بیرون آمدن از غفلت است.

بنا بر گزارش تسنیم،وی با بیان اینکه قدم نخست برای اینکه به مقامات معنوی انسانی پیدا کنیم این است که از غفلت بیرون بیاییم، گفت: برای بیرون آمدن از غفلت باید فکر را به کار بندازیم و در قرآن کریم نیز آیات بسیاری به تفکر توصیه کرده است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مسیر تفکر برای همه ما باید اجرایی و عملی شود، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید فکر کردن را در جامعه نهادینه کرد و در تحقق این فرمایش همه باید وارد میدان شوند، تفکر باید در جامعه نهادینه شود.

آیت‌الله دژکام با اشاره به بازگشایی سال تحصیلی و نقش مدیران در ترویج تفکر بیان کرد: اگر فقط به حفظ کردن بپردازیم صندوقی برای تفکرات و تئوری‌های دیگران درست کرده‌ایم اما اگر تفکر را رواج دهیم، ملاصدرا و ابن سیناها را تربیت می‌کنیم. برای ترویج تفکر باید تحولی در آموزش و پرورش به وجود آید که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید شود.

وی با بیان اینکه رشد تفکر سبب رشد ثروت مادی و معنوی می‌شود و این بر عهده آموزش و پرورش است، عنوان کرد: آموزش و پرورش هنوز وزیر ندارد در حالی که با شروع آموزش و پرورش مواجه هستیم و از دولت درخواست داریم که وزیری متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی و هدفگذاری رهبری انتخاب کند که بتواند تفکر را در میان دانش‌آموزان ترویج دهد.

امام جمعه شیراز در خطبه‌های دوم نماز با اشاره به قرار گرفتن در آستانه اربعین حسینی گفت: اگر محدودیت‌های کرونا نبود بسیاری از نزدیک زیارت می‌کردیم اما اکنون باید از دور زیارت کنیم. شیراز هم حرم اهل بیت است و ما در سومین حرم اهل بیت هستیم و آنها که نتوانستند به زیارت امام حسین بروند به زیارت احمدبن‌موسی(ع) بیایند. موکب‌ها هم مستقر است و هیئت‌ها هم فعال شدند پس بین‌الحرمین شیراز را به یاد بین‌الحرمین کربلا قدم بزنیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه حرم سوم اهل بیت به توسعه نیاز دارد، تاکید کرد: طرحی برای توسعه حرم بعد از سفر رهبری به شیراز آماده شده است و 11 سال گذشته هنوز به سرانجام نرسیده که به نظر می‌رسد این امر خیلی طولانی شده و باید دولت کمک دهد با همت تولیت حرم این مسئله محقق شود علاوه بر آن باید همه دستگاه‌ها نیز کمک دهند.

وی با بیان اینکه شبستان حرم به محل تزریق واکسن تبدیل شده است، گفت: باید همه افراد را دعوت کرد تا برای تزریق واکسن به حرم مراجعه کنند و انتظاری که در زمان تزریق واکسن ایجاد می‌شود با وجود حرم خسته‌کننده نخواهد بود.

استقبال ائمه جمعه از عضویت ایران در سازمان شانگهای و سخنرانی رئیسی در سازمان ملل/انتقاد امام جمعه اردبیل از اقدام ضدایرانی جمهوری آذربایجان

امام جمعه شیراز گفت: شورای شهر و کمیسیونی که مربوط به حرم سوم است با همکاری مجموعه‌های دخیل طرح کمک دهند تا آنچه لازم است برای اینکه مردم به راحتی به حرم رفت‌وآمد کنند با توجه به همه چارچوب‌های معماری و شهرسازی انجام شود و طرح توسعه حرم محقق شود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه طرحی به محوریت حرم احمدبن‌موسی(ع) در استان فارس شکل گرفته به نام "من قرآن را دوست دارم" گفت: آموزش قرآن را باید در استان فارس جدی بگیریم و برای تحقق آن باید همه تشکل‌های قرآنی و اهل بیتی پیگیری کنند چون حضرت شاهچراغ درباره قرآن ویژه کار کرده است‌.

وی در پایان با اشاره به مطرح کردن طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در مجلس افزود: گرفتن مجوز کسب و کار طولانی و رانت شده که باید حل شود این طرح ارزشمند است که باید با جدیت دنبال شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مجلس نباید بگوید طرح دادیم و تمام بلکه باید تا آخر خط نظارت کنند، گفت: مجلس در نظارت بر مسئولان باید به میدان بیاید، ضمن تشکر از مجلس تا رسیدن به این هدف که کسب مجوز آسان شود این طرح را دنبال کنند.

مدیران ما در دوران دفاع مقدس، پشت میز ننشستند

آیت الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه دوم مهرماه در رابطه با لزوم بازگشایی مدارس، اظهار کرد: آموزش در فضای مجازی آسیب‌هایی دارد و کودکان و نوجوانان را نباید در فضای آلوده رها کرد چون معلوم نیست دانش‌آموز درس می‌خواند یا جای دیگر می‌رود. 

شعبانی موثقی با بیان اینکه ما در بحث مسائل علمی داریم آسیب میبینیم، ادامه داد: ۵۳ هفته است که مدارس تعطیل است و دانش‌آموزان از نظر علمی و آموزشی دارند تضعیف می‌شوند.

بنا بر گزارش ایسنا، وی در رابطه با هفته دفاع مقدس نیز، مطرح کرد: امروز جامعه نیازمند بازگشت به مدیریت دوران دفاع مقدس است، آن الگوی مدیریتی که ما در دوران هشت ساله داشتیم با وجود اینکه در کشور تازه انقلاب شده بود، در برابر همه ابرقدرت‌ها ایستاد و کار عظیمی در این کشور رقم خورد.

وی ادامه داد: ۳۲ فرمانده ارشد نظامی ایران در دوران دفاع مقدس بین ۲۰ تا ۲۶ سال سن داشتند و ما امروز نیازمند این هستیم تا این گنجینه عظیم را بازخوانی کنیم و الگوی مدیریتی فرماندهان دفاع مقدس را بشناسیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مدیریت جنگ، یک مدیریت میدانی است، ادامه داد: مدیران ما در دوران دفاع مقدس، پشت میز ننشستند، یک مدیریت اقناعی، دانایی محور و مجاهدانه بود.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه ما در دوران دفاع مقدس مشکلات زیادی داشتیم، مطرح کرد: ما تسلیحات و نظم نظامی خاصی نداشتیم اما در مقابل دنیا ایستادیم.

 وی خاطرنشان کرد: شجاعت، جوانی، خستگی ناپذیری و نگرش توحیدی از ویژگی‌های برجسته‌ای بود که توانست انقلاب اسلامی را در دوران دفاع مقدس، پیروز کند.

امام جمعه همدان در رابطه با مشکلات اقتصادی، گفت: امروز در عرصه اقتصادی بیشترین ظرفیت اقتصادی مانند نفت، معادن، گاز و جوانان خوشفکر را داریم و مدیران باید مرد میدان باشند، همچنان که در عرصه نظامی شهید سلیمانی‌ها توانستند مشکلات را برطرف کنند.

شعبانی موثقی ادامه داد: امروز اگر میخواهیم مشکلات اقتصادی کشور حل شود، راه حل الگوی مدیریتی است که جوانان دیروز، خلق کردند.

وی در رابطه با عضویت ایران در سازمان شانگهای، اظهار کرد: عضویت نظام در سازمان شانگهای نشان دهنده توجه دولت به سمت توسعه به شرق و توجه به کشورهای همسایه است، دولت قبل که در بحث واردات واکسن و عضویت در شانگهای گفتند نمی‌شوند و باید FATF تصویب شود، الان باید پاسخگو باشند.

امام جمعه همدان، در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم وزارت کشور روند انتخاب شهردار و استاندار همدان را تسریع کند چون خیلی از کارها روی زمین مانده‌است.

مسئولان جلوی قاچاق حیوانات مولد را بگیرند/به مشکلات حوزه تعلیم و تربیت در مدارس رسیدگی شود

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز ارومیه که در مصلی امام خمینی برگزار شد، افزود: متاسفانه شاهد قاچاق حیوانات مولد استان به خارج از کشور هستیم مسئولان با دقت کافی جلوی این قاچاق را بگیرند چرا که در صورت کوتاهی سال آینده با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.

بنا بر گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه مسئله تعلیم و تربیت اساسی ترین مسئله در همه کشورها است، تصریح کرد: اگر یک کشور می خواهد پیشرفت کند باید به مسئله تعلیم و تربیت توجه شود لذا تمامی ارگان ها، نهاد ها و مسئولان و آحاد جامعه وظیفه دارند به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت کمک کرده و به مشکلات این حوزه رسیدگی کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: معلم جایگاه والایی داشته بنابراین باید جایگاه این قشر در جامعه حفظ شود.

استقبال ائمه جمعه از عضویت ایران در سازمان شانگهای و سخنرانی رئیسی در سازمان ملل/انتقاد امام جمعه اردبیل از اقدام ضدایرانی جمهوری آذربایجان

حجت الاسلام قریشی با اشاره به اینکه در ۸سال دفاع مقدس تمام آحاد جامعه با ایثار و فداکاری مقابل هرگونه تجاوز دشمن به کشور را گرفتند، خاطر نشان کرد: اکنون وظیفه ما حفظ  روحیه ایثار و فداکاری دوران دفاع مقدس در همه حوزه ها و انتقال آن به نسل های بعدی است چرا که بزرگترین افتخار و سرمایه ملت ایران ۸سال دفاع مقدس است. 

وی با اشاره به دیدار ورزشکاران المپیک و پارا المپیک با رهبر انقلاب اظهار کرد: باید نماد های دینی، معنوی، انسانی در این رقابت ها به نمایش گذاشته و از ورزشکاران و مربیان تمامی رشته های ورزشی حمایت شده و عدالت در تمامی رشته های ورزشی رعایت شود.

حجت الاسلام قریشی ادامه داد: در آذربایجان غربی نیز دست اندکاران ورزشی دقت کنند ضمن  حمایت از تمامی ورزش ها در کنار هر ورزش پیوست فرهنگی ایجاد شود. 

دولت هرچه سریع‌تر تکلیف پست‌های مدیریتی استان‌ها را تعیین کند

 حجت الاسلام والمسلمین سیدناصر محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم کارهای بزرگی را شروع کرده و دارد انجام می‌دهد اظهار داشت: با این وجود هنوز این موارد در زندگی مردم چندان محسوس نشده است.

بنا بر گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه ممکن است برخی افراد بگویند هنوز برای تاثیرگذاری کارهای دولت در زندگی مردم زود است گفت: با این وجود بالاخره باید این اقدامات بر گرانی‌ها، اشتغال، و رفع مشکلات مردم اثرگذاشته و بگذارد.

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه ما به دولت سیزدهم اعتقاد بسیاری داریم و برنامه‌هایش را قبول داریم عنوان کرد: می‌دانیم افرادی که در این دولت مسئولیت گرفتند دلسوز مردم هستند ولی همه منتظرند آثار این اقدامات را در زندگی مردم ببینند.

محمدی افزود: مردم منتظر اثربخشی این اقدامات در سفره‌های خانواده خود هستند و به نظر می‌آید اثرگذاری این اقدامات این است که هرچه زودتر افراد هماهنگ، دلسوز و منطبق با برنامه‌های دولت در تمامی پست‌های مدیریتی انتخاب شوند و وعده‌های داده شده توسط رئیس جمهور را محقق کنند.

وی از رئیس جمهور و هیئت دولت خواست هرچه زودتر تکلیف رده‌های مختلف را تعیین کنند و افرادی که شایستگی لازم را دارند در پست خود باقی بمانند و اگر کسی هم قرار است تغییر کند هرچه سریع‌تر انجام شود تا تکلیف دولت در تمام کشور مشخص و تیم دولت معین شود.

امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: اگر قرار است مسئولی تغییر نکند حتما باید هرچه سریع‌تر به وی اعلام شود که در پست و مسند خود باقی می‌ماند و وی هم بتواند با انگیزه و برنامه‌ریزی درست و بیشتری به کار خود ادامه دهد و هرچه زودتر اثرگذاری این چنین اقداماتی در زندگی مردم به خوبی احساس شود.

محمدی به ایام هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس ما حتی توانایی تامین و تولید سیم خاردار را نداشتیم و کشور ما با دست خالی در برابر تمامی ابرقدرت های جهان ایستادگی کرد.

وی تصریح کرد: با این وجود الحمدالله خدا یاری کرد و مردم ایران و امام امت مخلصانه پای کار آمدند و هرچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و با کار دلسوزانه و اتکا به خداوند متعال بالاخره توانستیم به موفقیت برسیم و دشمن به هیچ یک از خواسته‌هایش نرسید.

زمان زورگویی یک طرفه آمریکا گذشته است

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه اراک افزود: امروز آمریکا باید دست از لجاجت، تحریم دارو، نفت و تحریم‌های ضد حقوق بشری بردارد و حقوق به‌ حق ملت ایران اسلامی را به رسمیت بشناسد.

بنا بر گزارش ایرنا، وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی پای آرمان‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، عزت و اقتدار ملی ایستاده‌اند و سرنوشت خود را رقم خواهند زد

امام جمعه اراک گفت: ملت‌های منطقه و در راس آنان مردم ایران اسلامی هوشیار هستند و اجازه سلطه‌گری به آمریکا را نمی‌دهند.

آیت الله دری نجف آبادی با یادآوری آغاز هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ریشه در عاشورا و کربلای امام حسین(ع) دارد و شهدا و رزمندگان انقلاب اسلامی به عشق کربلا و سرور و سالار شهیدان در جبهه‌های حق علیه باطل جانبازی کردند.

وی افزود: جبهه مقاومت نیز اکنون همانند دفاع مقدس در برابر اسرائیل، داعش و دشمنان اسلام و قرآن ایستاده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: امیرالمومنین (ع) در خطبه ۲۷ نهج البلاغه می فرمایند: یکی از باب‌های بهشت، باب مجاهدین است که شهدا و مجاهدان راه خدا در آن وارد می شوند و شهدا اسلام و انقلاب این راه را انتخاب کردند.

استقبال ائمه جمعه از عضویت ایران در سازمان شانگهای و سخنرانی رئیسی در سازمان ملل/انتقاد امام جمعه اردبیل از اقدام ضدایرانی جمهوری آذربایجان

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه اراک با یادآوری آغاز سال تحصیلی جدید گفت: خانواده‌ها، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه باید همت کنند تا جریان آموزش و پرورش که راهبرد مهم نظام و کادر سازی برای اسلام، قرآن و ولایت است، به خوبی اجرایی شود.

وی با یادآوری ورود یک میلیون و ۶۰۰ هزار دانش آموزی کلاس اولی به مدارس سراسر کشور خاطر نشان کرد: پرورش دانش آموزان از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش بوده و نباید تنها آموزش اصل قرار گیرد و پرورش در این نهاد فراموش شود.

امام جمعه اراک گفت: دانش آموزان کشور باید علمداران امام حسین(ع) و مروج مکتب اهل بیت و ائمه اطهار باشند.

وی ادامه داد: همان‌گونه که جمهوری اسلامی در زمینه فناوری صلح آمیز هسته‌ای و علمی باید پیشرفت کند ورزشکاران کشور نیز باید در میادین ورزشی دنیا با قدرت حاضر شوند.

سخنان رئیس جمهوری در مجمع سازمان ملل شجاعانه و عقلایی بود

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: خدا را شاکریم که ریاست محترم جمهوری در نشست مجمع عمومی سازمان ملل یک خطابه در نهایت عقلانیت ، شجاعت و از موضع قدرت ایراد کردند و این موجب مباهات و سربلندی ملت ماست.

بنا بر گزارش ایرنا، وی بیان کرد: رئیس جمهوری  چقدر عالی فرمودند که به نمایندگی از ملت ایران می خواهم پیام عقلانیت عدالت و آزادی را که سه اصل اساسی برای حیات انسان معاصراست به جهان برسانم.

آیت الله عاملی با اشاره به عضویت ایران در ساز مان شانگهای  بیان کرد: موافقت اعضای سازمان همکاری شانگهای با عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران وزن سیاسی ایران را خیلی بالا برد.

وی اظهار کرد: این امر موجب شد تا آمریکا اعلام کند که در مذاکره برجام به غیر از خود برجام مطالب دیگری را مطرح نخواهد ساخت و این پیروزی مهمی برای ایران است چون آنها دیگر دنبال موشک‌های ایران و نفوذ منطقه‌ای ایران نیستند.

وی ادامه داد: یک ابرقدرت بالاخره در برابر یک خواسته بسیار مهم  ایران خاضع شد، این روزها التماس آمریکا و اروپا برای سرگیری مذاکرات و تعیین مذاکرات فوق‌العاده است و ایران را در موضع بالا قرار می دهد امیدواریم دولت ما از این موضع اقتدار خوب استفاده کند .

امام جمعه اردبیل همچنین از برخی مطالب ضد ایرانی از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس و سیاست های دولت جمهوری اذربایجان انتقاد کرد.

عضویت ایران در شانگهای قدرت قوی در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا رقم زد

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های پیش از نماز جمعه، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۴۳ درصد جمعیت دنیا تحت سازمان منطقه‌ای شانگهای هستند.

به گفته وی، ۵۰ درصد اورانیوم، ۳۰ درصد گاز و  ۲۵ درصد ذخایر در این منطقه  قرار دارد.

بنا بر گزارش ایرنا، حجت الاسلام خاتمی به هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و ادامه داد: جهاد فی سبیل الله و مقاومت موجب پایداری، عزت، شرف و حفظ تمامیت ارضی ایران و  انقلاب شد. وی خاطرنشان کرد: جنگ گنج پایان ناپذیر بود که آثار و برکات هشت سال دفاع مقدس انقلاب، نظام و مردم هستند.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه الگوی ما اسلام است، اظهارداشت: ایران آغاز کننده جنگ نبود بلکه فقط کار دفاعی انجام داد.
 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: چهارچوب و معیارهای ما در این مدت کلام پیامبر و ائمه معصومین بود و مقاومت و پایداری موجب اقتدار و سربلندی ایران اسلامی در جهان شد.

حجت‌الاسلام خاتمی یادآوری کرد: استان زنجان سه هزار و ‭۵۳۵‬ شهید را تقدیم انقلاب کرده که این شهدا در راه دفاع از ناموس، شرف و ارزش های اسلامی به این درجه نائل آمدند. وی همچنین  به آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و ادامه داد: بزرگترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی آن است که اگر عاقل، دانشمند و صاحب فکر و اندیشه باشند ارزشمندترین ذخیره کشور محسوب می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: کسی که علمش توام با دین باشد، اقتدار، رشد و بالندگی جامعه را رقم می زند.
حجت‌الاسلام خاتمی پنجم مهر ماه ‭‭۱۳۶۰‬‬ را یکی از افتخارات ایران بیان کرد و افزود: در این روز با رشادت رزمندگان رشید اسلام علمیات ثامن الحج و شکست حصر آبادان رقم خورد.

وی، هفتم مهر ماه سال ‭‭۱۳۶۰‬‬ را شهادت عالم مجاهد مرحوم شهید هاشمی نژاد دانست و اضافه کرد: در این روز تاریخی فرماندهان غیور از جمله فکوری، کلاهدوز، نامجو، جهان آرا و فلاحی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس در خصوص تصویب حذف بروکراسی های سرمایه گذاری گفت: دعاوی مابین ثبت و شماره گذاری نیز با معتبر شناخته شدن برگ سبز رفع شد که این موارد و از جمله شفاف سازی مقوله های اقتصادی توسط وزیر اقتصاد از دیگر موفقیت ها محسوب می شود.

استقبال ائمه جمعه از عضویت ایران در سازمان شانگهای و سخنرانی رئیسی در سازمان ملل/انتقاد امام جمعه اردبیل از اقدام ضدایرانی جمهوری آذربایجان

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.